သကၤန္း(စီဝရ)ဟူေသာ အမည္သည္ သင္းပိုင္၊ ဧကသီ၊
ဒုကုဋ္ဟူေသာ တိစီဝရိတ္သကၤန္းသံုးထည္ကိုသာ ေခၚသည္မဟုတ္ပါ။ ရဟန္း အသံုးအေဆာင္
အဝတ္အထည္မွန္သမွ် သကၤန္းအမည္သာျဖစ္ပါသည္။
အဓိ႒ာန္
(စြဲၿမဲစြာေဆာက္တည္ျခင္း)ဟူ ဆိုအပ္ေသာ ဝိနည္းမႈ(သို႔မဟုတ္)ဝိကပၸနာ
(မိမိဥစၥာအျဖစ္မွကင္းေအာင္ျပဳျခင္း)ဟုဆိုအပ္ ေသာဝိနည္းမႈ တစ္ခုခုျပဳလုပ္၍
သံုးစြဲဝတ္႐ံုရေသာ သကၤန္းသည္ အရြယ္ပမာဏအားျဖင့္(၉)ထည္ ရွိပါသည္-
- ၁။ အိပ္ယာခင္း
- ၂။ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါ
- ၃။ သကၤန္းမခ်ဳပ္ရေသးေသာ ပိတ္ဖ်င္ စေသာအထည္စမ်ား
- ၄။ ေနရာထိုင္(နိသိဒိုင္း)
- ၅။ အနာ(အမာ)လႊမ္းသကၤန္း
- ၆။ မိုးေရခံသကၤန္း
- ၇။ ဧကသီ(ကိုယ္႐ံု)
- ၈။ သင္းပိုင္(ခါးဝတ္သကၤန္း)
- ၉။ ဒုကုဋ္(ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီး)
ဤသကၤန္း(၉)ထည္အနက္-
၁။ အိပ္ရာခင္းကို နိသိဒိုင္က ငယ္ေနသည့္အတြက္ အိပ္ရာေနရာကို လံုၿခံဳေအာင္ မခင္းေလာက္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္၊
၂။ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါကို ဝိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးလွဴဒါန္းသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
၃။ မခ်ဳပ္ရေသးေသာ ပိတ္စ စသည္ကို ေရစစ္၊ သပိတ္အိတ္ စသည္လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳသည္။
ဤသကၤန္းသံုးထည္တို႔၌ အႀကီးဆံုးပမာဏသည္ မည္မွ်ရွိရမည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္ မပါရွိေခ်၊ အေသးဆံုးကား -
အလ်ား တစ္ေတာင့္ထြာ
အနံ တစ္ထြာ ေျခာက္လက္သစ္
သို႔မွသာ အဓိ႒ာန္ ဝိကပၸနာျပဳေလာက္ပါသည္။
၄။ နိသိဒိုင္(ေနရာထိုင္)ကိုမူ ရဟန္းအမ်ားအတြက္ အေၾကာင္းျပဳ၍ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါသည္။
ထိုခြင့္ျပဳရေသာ
အေၾကာင္းမွာ ရဟန္းတို႔သည္ မြန္ျမတ္ေသာေဘာဇဥ္၊ အဟာရတို႔ကို
သံုးေဆာင္ၾကၿပီးေနာက္ သတိသမၸဇဥ္ကင္း လ်က္ အိပ္ေပ်ာ္သည့္အခါ အိမ္မက္မက္၍
သုတ္လႊတ္သျဖင့္ကိုယ္ခႏၶာသကၤန္း၊ ေက်ာင္းအိပ္ရာ ေနရာတို႔ကို သုတ္
အညစ္အေၾကးမ်ားျဖင့္ လူးေပလိမ္းႀကံမိၾကသည္။
ဤအျပစ္ကို ဘုရားရွင္ေတာ္ ျမင္ေတာ္မူ၍-
- ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေစာင့္ေရွာက္ေစျခင္း
- သကၤန္းကိုေစာင့္ေရွာက္ေစျခင္း
- အိပ္ရာေနရာကို ေစာင့္ေရွာက္ေစျခင္း
အက်ိဳးငွာ နိသိဒိုင္(ေနရာထိုင္)ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။
နိသိဒိုင္၏အႀကီးဆံုး အရြယ္ပမာဏမွာ ဘုရားရွင္၏လက္သန္းအထြာေတာ္ျဖင့္-
အလ်ား ေလးေတာင့္ထြာ
အနံ သုံးေတာင္ လက္ကိုးသစ္
အၿမိတ္အဆာမွာ ႏွစ္ေတာင္ႏွင့္ ေျခာက္လက္သစ္ ရွိရမည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္ရွိပါသည္။
၅။ အမာ(အနာ)လႊမ္းသကၤန္းကို အရွင္ေဗလ႒သိသအားဝဲႀကီးအနာစဲြသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
ခါးႏွင့္ဒူးဆစ္အၾကား၌
ယားနာ၊ ဝဲနာ၊ ေသြးစုနာ စေသာအရည္ထြက္အနာမ်ားေပါက္လွ်င္ သင္းပိုင္ကို
ေပက်ံမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ထိုအ နာမ်ားကိုဖံုးလႊမ္းကာကြယ္ဖို႔ရန္
သံုးေဆာင္ခြင့္ျပဳေသာသကၤန္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ယင္းအမာ လႊမ္းသကၤန္း၏ အႀကီးဆံုးအရြယ္ပမာဏမွာ -
အလ်ား ကိုးေတာင္
အနံ ေလးေတာင္တစ္ထြာ
အငယ္ဆုံးမွာ -
အလ်ား တစ္ေတာင့္ထြာ
အနံ တစ္ထြာ ေျခာက္လက္သစ္
၆။
မိုးေရခံသကၤန္းကို ေရသႏုပ္သကၤန္းမပါဘဲ မိုးေရခံခ်ိဳးၾကေသာ ရဟန္းတို႔ကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ ေက်ာင္းအမႀကီးဝိသာခါ၏ ေတာင္းပန္
ေလွ်ာက္ထားမႈေၾကာင့္ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
ယင္းသကၤန္းကို မိုးရြာသည့္အခါ ဝတ္၍(ေရသႏုပ္ကဲ့သို႔)မိုးေရကိုခံျခင္း၊ခ်ိဳးျခင္းျဖင့္အသံုးျပဳရသည္။
မိုးေရခံသကၤန္း၏ အႀကီးဆံုးအရြယ္ပမာဏမွာ -
အလ်ား တစ္ဆယ့္သုံးေတာင္ တစ္ထြာ
အနံ ငါးေတာင္တစ္ထြာသုံးလက္သစ္
ယင္းအတိုင္းအထြာထက္ ငယ္လိုပါက သင့္ေလ်ာ္သည့္ အတိုင္းအတာႏွင့္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ (သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ရဟန္းက်င့္ဖြယ္ ၂၂၇ သြယ္၊ ၄၇၈)
0 comments:
Post a Comment