မိလိႏၵမင္း -
" တပည့္ေတာ္ေမးပါရေစဦး ဘုရား ... မိဘႏွစ္ပါးတို႕ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍
ငိုေၾကြးအပ္ေသာ မ်က္ရည္ႏွင့္ တရားေတာ္ကို ျမတ္ႏိုး၍ ငိုေၾကြးရေသာ
မ်က္ရည္ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ အဘယ္မ်က္ရည္က အဆိပ္ႏွင့္တူပါသနည္း ဘုရား"
အရွင္နာဂေသန - " ဒကာေတာ္မင္းျမတ္ ... ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဟူေသာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႕ျဖင့္ မကင္းေသာမ်က္ရည္ကား ပူေလာင္ေသာမ်က္ရည္ျဖစ္တယ္၊ ထိုအညစ္အေၾကးတို႕မွ ကင္းစင္လ်က္ ႏွစ္လို၀မ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ က်အပ္ေသာ မ်က္ရည္သည္ကား တရားေတာ္ကို ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသျဖင့္ ေအးခ်မ္းေသာမ်က္ရည္ ျဖစ္ေပတယ္။
ေကာင္းျမတ္ေျဖာင့္မွန္စြာ ျဖစ္အပ္ေသာ မ်က္ရည္သည္ ေဆးသဖြယ္ျဖစ္၍ အညစ္အေၾကးျဖင့္ ယွဥ္အပ္ေသာမ်က္ရည္သည္ကား အဆိပ္ျဖစ္ေပတယ္ မင္းႀကီး"
-------------------------->
-----ရာဂ မကင္းသူႏွင့္ ကင္းသူ-----
မိလိႏၵမင္း - " အရွင္ဘုရား ... ရာဂ မကင္းသူႏွင့္ ရာဂ ကင္းသူတို႕သည္ ဆင္းသြင္သဏၭာန္ ေနထိုင္သြားလာမႈ စသည္တို႕၌၊ အဘယ္သို႕ ကြဲျပားျခားနားအပ္ပါသနည္း ဘုရား"
အရွင္နာဂေသန - " ျမတ္ေသာမင္းႀကီး ... ရာဂမကင္းသူသည္ အာရံုငါးပါး၌ တပ္မက္ေမာျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးျခင္းရွိ၏ ။ ရာဂကင္းသူသည္ အာရံုငါးပါး၌ တပ္မက္ေမာျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးျခင္း မရွိသည္သာတည္း"
မင္း - " အရွင္ဘုရား ... တပ္မက္ျခင္း၊ မတပ္မက္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္သို႕ေသာ အမူအရာ ရွိပါသနည္း"
မေထရ္ျမတ္ - " မင္းျမတ္ ... တပ္မက္သူသည္ လိုခ်င္ေတာင့္တေသာ အမူအရာရွိ၏ ။ မတပ္မက္သူသည္ကား လိုခ်င္ေတာင့္တဟန္ မရွိသည္သာတည္း။"
မင္း - " အရွင္ဘုရား ... တပည့္ေတာ္ သိရသည္ကား လိုခ်င္ေတာင့္တသူပင္ျဖစ္ေစ၊ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ ကင္းသူပင္ျဖစ္ေစ ေကာင္းမြန္ေသာ အစားအေသာက္ အသံုးအေဆာင္ကို လိုခ်င္တပ္မက္ၾကသည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္၊ မေကာင္းေသာ အစားအစာႏွင့္ မေကာင္းေသာ အသံုးအေဆာင္ကိုကား ရာဂ မကင္းသူပင္ျဖစ္ေစ၊ ကင္းသူပင္ျဖစ္ေစ လိုလားတပ္မက္ျခင္းမရွိပါ ဘုရား"
မေထရ္ျမတ္ - " မွန္ေပသည္ မင္းႀကီး၊... မင္းႀကီးဆိုအပ္သည့္အတိုင္းပင္ ရာဂ မကင္းသူသည္လည္းေကာင္း၊ ကင္းသူသည္လည္းေကာင္း ေကာင္းျမတ္သည္တို႕ကို သံုးေဆာင္စားေသာက္ၾကသည္မွန္၏ ။ သို႕ေသာ္ ရာဂ မကင္းသူသည္ အရသာ၌ တပ္မက္စြဲလန္းျခင္းႏွင့္တကြ ခံစား၏ သံုးေဆာင္၏ ၊ ရာဂကင္းသူသည္ကား ခ်ဳိ ခ်ဥ္ ငန္ စပ္ ဖန္ ခါး ဟူေသာ အရသာကို သိသည္မွတစ္ပါး အထူးအျခား တပ္မက္စြဲလန္းမႈ အာရံုခံစားမႈ မရွိသည္တာတည္း"
မင္း - " မွန္ပါ ... တပည့္ေတာ္ လက္ခံအပ္ပါသည္ ဘုရား"
===> ဦးေကာင္းထြန္း၏ `မိလိႏၵ အေမးအေျဖ´ မွ ===
-- မွန္ပါတယ္ ရာဂ စိတ္နဲ႔ အစားအေသာက္ကို စားသူဟာ အရသာေျခာက္ပါးတို႕ အေပၚမွာ ႏွစ္သက္ျခင္းဆိုတဲ့ (တဏွာ)နဲ႕ စားတဲ့အတြက္ စြဲလန္းျခင္း(ဥပါဒါန္) ျဖစ္သြားပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာ အသံုးေဆာင္တို႕ကိုလည္း ထို႕အတူပင္ ရာဂ ႏွင့္သာယွဥ္တြဲၾကပါတယ္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးဆြဲအပ္တဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ိုင္း ေဒသနာ နည္းအရဆိုရင္လည္း အမွတ္(၂) အကြက္မွ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ) ကို မက္ေမာတြယ္တာတဲ့အတြက္ အကြက္အမွတ္(၃) တဏွာ နဲ႕ ဥပါဒါန္ ကိုဆက္သြားပါတယ္။ (၂) မွ (၃) သို႕ မဆက္မိေအာင္ တရားသေဘာႏွလံုးမသြင္းရင္ -
'ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ၊
တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊
ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေ၀ါ
ဘ၀ ပစၥယာ ဇာတိ" ဆိုသည့္အတိုင္း
သံသရာလည္တဲ့လမ္းေၾကာင္းအေပၚျပန္ေရာက္သြားတာပါပဲ။
-- သို႔ေပမဲ့ ပညာရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ သံသရာမလည္ဘဲ ရပ္သြားခ်င္ေတာ့တဲ့အတြက္ သံသရာကိုခ်ဲ႕ထြင္တတ္ေသာ ဒြါရ(၆)ပါး -(မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္) တို႕မွ၀င္လာအပ္တဲ့ အာရံုေတြအေပၚ တရားသေဘာနဲ႕ယွဥ္တဲ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ႕ ႏွလံုးသြင္းလိုက္တဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းႏွင့္ ေပ်ာက္ပ်ယ္ပ်က္စီးသြားျခင္းတို႕မွအပ အျခားမျမင္ေတာ့ဘဲ ဆက္လက္ရႈမွတ္လိုက္တဲ့အခါမွာ-
'ေ၀ဒနာ နိေရာဓါ တဏွာ နိေရာေဓါ'
ဆိုသည့္အတိုင္း အမွတ္(၂)အကြက္မွ သံသရာလည္ေစတဲ့(၃)အကြက္ကို မဆက္ေတာ့ဘဲ နိဗၺာန္ကိုသာ မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကေတာ့သည္သာတည္း။
-- ထိုကဲ့သို႕ ရာဂ အစရွိတဲ့ တရားတို႕ကို မျဖစ္ရေလေအာင္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမွာကေတာ့ သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲမွ (ဓမၼာႏုပႆနာ)ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရပါမည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္တို႕ကို အကၽြႏု္ပ္ သိေစလိုတာက အဲဒီ ဓမၼာႏုပႆနာပြားမ်ားျခင္းက မိမိအိမ္မွာေန၍ပင္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာပင္ျဖစ္ေစ၊ သြားရင္းလာရင္းႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ အိမ္ရွင္မတို႕ကလည္း ခ်က္ရင္းျပဳတ္ရင္နဲ႕ျဖစ္ေစ ပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္ရန္သက္သက္ ရိပ္သာ၊ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းေတာ္တို႕ကို သီးသန္႕သြားေရာက္ အားမထုတ္ႏိုင္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို႕အတြက္ေတာ့ ေလာေလာဆယ္ကာလအတြင္း ပြားမ်ားအားထုတ္ရင္း ဘာ၀နာကုသိုလ္ ရယူႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့သလို ဆိုလို႕ ရိပ္သာ စသည္တို႕ကို သြားစရာမလိုဘူးလို႕ ဆိုလိုတာ (လံုး၀) မဟုတ္ပါဘူး။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဆိုတဲ့ အဂၤါ(၃)ပါးႏွင့္ ႀကိဳးစား ပြားမ်ားအားထုတ္မွသာလွ်င္ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမည္သာျဖစ္သည္။ ထို(၃)ပါး မျပည့္စံုေသးသ၍ မ်က္ေမွာက္မျပဳႏိုင္ပါဘူး။ (၈)ပါးသီလဆိုတာကလည္း အဲ့သလို ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ေစာင့္ထိန္းမွ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းႏိုင္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕အိမ္၊ လုပ္ငန္းေနရာ စတဲ့ေနရာကာလေတြမွာ ေစာင့္ထိန္းဖို႕ဆိုတာ သာမာန္ပုထုဇဥ္တို႕အတြက္ မလြယ္ကူလွပါ။ သို႕ေသာ္ (၅)ပါးသီလကိုေတာ့ လံုေအာင္ထိန္းလို႕ရပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ အခ်ိန္ရွိတိုင္း ဓမၼာႏုပႆနာကို ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ဘာ၀နာကုသိုလ္ယူႏိုင္ၾကပါေစလို႕ စာေရးသူမွ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
by Koe Tiger...
အရွင္နာဂေသန - " ဒကာေတာ္မင္းျမတ္ ... ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဟူေသာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႕ျဖင့္ မကင္းေသာမ်က္ရည္ကား ပူေလာင္ေသာမ်က္ရည္ျဖစ္တယ္၊ ထိုအညစ္အေၾကးတို႕မွ ကင္းစင္လ်က္ ႏွစ္လို၀မ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ က်အပ္ေသာ မ်က္ရည္သည္ကား တရားေတာ္ကို ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသျဖင့္ ေအးခ်မ္းေသာမ်က္ရည္ ျဖစ္ေပတယ္။
ေကာင္းျမတ္ေျဖာင့္မွန္စြာ ျဖစ္အပ္ေသာ မ်က္ရည္သည္ ေဆးသဖြယ္ျဖစ္၍ အညစ္အေၾကးျဖင့္ ယွဥ္အပ္ေသာမ်က္ရည္သည္ကား အဆိပ္ျဖစ္ေပတယ္ မင္းႀကီး"
-------------------------->
-----ရာဂ မကင္းသူႏွင့္ ကင္းသူ-----
မိလိႏၵမင္း - " အရွင္ဘုရား ... ရာဂ မကင္းသူႏွင့္ ရာဂ ကင္းသူတို႕သည္ ဆင္းသြင္သဏၭာန္ ေနထိုင္သြားလာမႈ စသည္တို႕၌၊ အဘယ္သို႕ ကြဲျပားျခားနားအပ္ပါသနည္း ဘုရား"
အရွင္နာဂေသန - " ျမတ္ေသာမင္းႀကီး ... ရာဂမကင္းသူသည္ အာရံုငါးပါး၌ တပ္မက္ေမာျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးျခင္းရွိ၏ ။ ရာဂကင္းသူသည္ အာရံုငါးပါး၌ တပ္မက္ေမာျခင္း၊ ျမတ္ႏိုးျခင္း မရွိသည္သာတည္း"
မင္း - " အရွင္ဘုရား ... တပ္မက္ျခင္း၊ မတပ္မက္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္သို႕ေသာ အမူအရာ ရွိပါသနည္း"
မေထရ္ျမတ္ - " မင္းျမတ္ ... တပ္မက္သူသည္ လိုခ်င္ေတာင့္တေသာ အမူအရာရွိ၏ ။ မတပ္မက္သူသည္ကား လိုခ်င္ေတာင့္တဟန္ မရွိသည္သာတည္း။"
မင္း - " အရွင္ဘုရား ... တပည့္ေတာ္ သိရသည္ကား လိုခ်င္ေတာင့္တသူပင္ျဖစ္ေစ၊ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ ကင္းသူပင္ျဖစ္ေစ ေကာင္းမြန္ေသာ အစားအေသာက္ အသံုးအေဆာင္ကို လိုခ်င္တပ္မက္ၾကသည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္၊ မေကာင္းေသာ အစားအစာႏွင့္ မေကာင္းေသာ အသံုးအေဆာင္ကိုကား ရာဂ မကင္းသူပင္ျဖစ္ေစ၊ ကင္းသူပင္ျဖစ္ေစ လိုလားတပ္မက္ျခင္းမရွိပါ ဘုရား"
မေထရ္ျမတ္ - " မွန္ေပသည္ မင္းႀကီး၊... မင္းႀကီးဆိုအပ္သည့္အတိုင္းပင္ ရာဂ မကင္းသူသည္လည္းေကာင္း၊ ကင္းသူသည္လည္းေကာင္း ေကာင္းျမတ္သည္တို႕ကို သံုးေဆာင္စားေသာက္ၾကသည္မွန္၏ ။ သို႕ေသာ္ ရာဂ မကင္းသူသည္ အရသာ၌ တပ္မက္စြဲလန္းျခင္းႏွင့္တကြ ခံစား၏ သံုးေဆာင္၏ ၊ ရာဂကင္းသူသည္ကား ခ်ဳိ ခ်ဥ္ ငန္ စပ္ ဖန္ ခါး ဟူေသာ အရသာကို သိသည္မွတစ္ပါး အထူးအျခား တပ္မက္စြဲလန္းမႈ အာရံုခံစားမႈ မရွိသည္တာတည္း"
မင္း - " မွန္ပါ ... တပည့္ေတာ္ လက္ခံအပ္ပါသည္ ဘုရား"
===> ဦးေကာင္းထြန္း၏ `မိလိႏၵ အေမးအေျဖ´ မွ ===
-- မွန္ပါတယ္ ရာဂ စိတ္နဲ႔ အစားအေသာက္ကို စားသူဟာ အရသာေျခာက္ပါးတို႕ အေပၚမွာ ႏွစ္သက္ျခင္းဆိုတဲ့ (တဏွာ)နဲ႕ စားတဲ့အတြက္ စြဲလန္းျခင္း(ဥပါဒါန္) ျဖစ္သြားပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာ အသံုးေဆာင္တို႕ကိုလည္း ထို႕အတူပင္ ရာဂ ႏွင့္သာယွဥ္တြဲၾကပါတယ္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးဆြဲအပ္တဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ိုင္း ေဒသနာ နည္းအရဆိုရင္လည္း အမွတ္(၂) အကြက္မွ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ) ကို မက္ေမာတြယ္တာတဲ့အတြက္ အကြက္အမွတ္(၃) တဏွာ နဲ႕ ဥပါဒါန္ ကိုဆက္သြားပါတယ္။ (၂) မွ (၃) သို႕ မဆက္မိေအာင္ တရားသေဘာႏွလံုးမသြင္းရင္ -
'ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ၊
တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊
ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေ၀ါ
ဘ၀ ပစၥယာ ဇာတိ" ဆိုသည့္အတိုင္း
သံသရာလည္တဲ့လမ္းေၾကာင္းအေပၚျပန္ေရာက္သြားတာပါပဲ။
-- သို႔ေပမဲ့ ပညာရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ သံသရာမလည္ဘဲ ရပ္သြားခ်င္ေတာ့တဲ့အတြက္ သံသရာကိုခ်ဲ႕ထြင္တတ္ေသာ ဒြါရ(၆)ပါး -(မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္) တို႕မွ၀င္လာအပ္တဲ့ အာရံုေတြအေပၚ တရားသေဘာနဲ႕ယွဥ္တဲ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ႕ ႏွလံုးသြင္းလိုက္တဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းႏွင့္ ေပ်ာက္ပ်ယ္ပ်က္စီးသြားျခင္းတို႕မွအပ အျခားမျမင္ေတာ့ဘဲ ဆက္လက္ရႈမွတ္လိုက္တဲ့အခါမွာ-
'ေ၀ဒနာ နိေရာဓါ တဏွာ နိေရာေဓါ'
ဆိုသည့္အတိုင္း အမွတ္(၂)အကြက္မွ သံသရာလည္ေစတဲ့(၃)အကြက္ကို မဆက္ေတာ့ဘဲ နိဗၺာန္ကိုသာ မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကေတာ့သည္သာတည္း။
-- ထိုကဲ့သို႕ ရာဂ အစရွိတဲ့ တရားတို႕ကို မျဖစ္ရေလေအာင္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမွာကေတာ့ သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲမွ (ဓမၼာႏုပႆနာ)ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရပါမည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္တို႕ကို အကၽြႏု္ပ္ သိေစလိုတာက အဲဒီ ဓမၼာႏုပႆနာပြားမ်ားျခင္းက မိမိအိမ္မွာေန၍ပင္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာပင္ျဖစ္ေစ၊ သြားရင္းလာရင္းႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ အိမ္ရွင္မတို႕ကလည္း ခ်က္ရင္းျပဳတ္ရင္နဲ႕ျဖစ္ေစ ပြားမ်ားအားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္ရန္သက္သက္ ရိပ္သာ၊ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းေတာ္တို႕ကို သီးသန္႕သြားေရာက္ အားမထုတ္ႏိုင္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို႕အတြက္ေတာ့ ေလာေလာဆယ္ကာလအတြင္း ပြားမ်ားအားထုတ္ရင္း ဘာ၀နာကုသိုလ္ ရယူႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့သလို ဆိုလို႕ ရိပ္သာ စသည္တို႕ကို သြားစရာမလိုဘူးလို႕ ဆိုလိုတာ (လံုး၀) မဟုတ္ပါဘူး။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဆိုတဲ့ အဂၤါ(၃)ပါးႏွင့္ ႀကိဳးစား ပြားမ်ားအားထုတ္မွသာလွ်င္ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမည္သာျဖစ္သည္။ ထို(၃)ပါး မျပည့္စံုေသးသ၍ မ်က္ေမွာက္မျပဳႏိုင္ပါဘူး။ (၈)ပါးသီလဆိုတာကလည္း အဲ့သလို ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ေစာင့္ထိန္းမွ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းႏိုင္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕အိမ္၊ လုပ္ငန္းေနရာ စတဲ့ေနရာကာလေတြမွာ ေစာင့္ထိန္းဖို႕ဆိုတာ သာမာန္ပုထုဇဥ္တို႕အတြက္ မလြယ္ကူလွပါ။ သို႕ေသာ္ (၅)ပါးသီလကိုေတာ့ လံုေအာင္ထိန္းလို႕ရပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ အခ်ိန္ရွိတိုင္း ဓမၼာႏုပႆနာကို ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ဘာ၀နာကုသိုလ္ယူႏိုင္ၾကပါေစလို႕ စာေရးသူမွ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
by Koe Tiger...
(ငရဲျပည္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမွ ျပန္လည္ကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္။)
0 comments:
Post a Comment