အိႏၵိယျပည္၊ မဂဓတုိင္း၌ ေဂါတမဗုဒၶ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့ေသာအခ်ိန္ကျဖစ္သည္။ ဟိမ၀ႏာၱ၌ ရေသ့ဘ၀ျဖင့္တရားက်င့္ႀကံေနၾကေသာ ရေသ့ငါးရာတုိ႔သည္ ကုိယ္ကုိ ေကာင္းစြာျပည့္ၿဖဳိး အားရွိေစရန္ အတြက္ အၾကား အၾကားအခ်ိန္၌ ေကာသမၺီျပည္သုိ႔ လာၾကေလ့ရွိသည္။
ေဃာသကသူေဌးႀကီး-စေသာ ေကာသမၺီသူေဌး(၃)ဦးတုိ႔ကလည္း မိမိတုိ႔ ဥယ်ာဥ္အသီးအသီး၌ သစ္ရြက္မုိးေက်ာင္းမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္၍ ဆည္းကပ္လုပ္ေကၽြး ျပဳစုၾကသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ထုိရေသ့တုိ႔သည္ ဟိမ၀ႏာၱမွၾကြလာစဥ္ ခရီးလမ္းမ၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ ပင္ ပန္းေသာေၾကာင့္ ေညာင္ပင္တစ္ပင္အရင္းသုိ႔ကပ္ၿပီး အနားယူေနထုိင္ၾကေလသည္။ ထုိ႔ျပင္ ထုိေညာင္ပင္ကုိ အုပ္စုိးေသာ နတ္မင္းထံမွ ခ်ီးေျမာက္မႈကုိ ေတာင့္တမိၾကသည္။
ရုကၡစုိးသည္ အလုံးစုံေတာက္ပေသာ အဆင္တန္ဆာတုိ႔ျဖင့္ ၀တ္ဆင္အပ္ေသာ လက္ကုိဆန္႔၍ ထုိရေသ့တုိ႔အား ေသာက္ေရ,ေဖ်ာ္ရည္အစရွိသည္တုိ႔ကုိေပး၍ ပင္ပန္းျခင္းကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးေလသည္။
ထုိရေသ့တုိ႔သည္ ရုကၡစုိးနတ္၏အာႏုေဘာ္ကုိ အံ့ၾသကုန္သည္ျဖစ္၍
“အုိ…နတ္သား သင္သည္ အဘယ္သုိ႔ေသာ ေကာင္းမႈကုိျပဳခဲ့သျဖင့္ ဤစည္းစိမ္ကုိ ရခဲ့သနည္း..” ဟု ေမးၾကေလသည္။
ထုိအခါ ရုကၡစုိးနတ္မင္းက မိမိ၏ အတိတ္ဘ၀ကဇာတ္ေၾကာင္းေကာင္းမႈကုိ ျပန္ေျပာသည္မွာ…
“ေလာက၌ ဗုဒၶဘုရား ပြင့္ေတာ္မူေနပါသည္။ ထုိဘုရားသည္ ယခု သာ၀တၳိျပည္တြင္ သီတင္းသုံးေနပါသည္။ အနာထပိဏ္အမည္ရွိေသာသူေဌးက ထုိျမတ္ဗုဒၶကုိ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴၿပီး ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနပါသည္။
ထုိအနာထပိဏ္သူေဌးသည္ ဥပုသ္ေန႔တုိ႔၌ မိမိ၏အလုပ္သမားတုိ႔အား ေပးၿမဲထမင္း လ စာကုိေပး၍ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းကုိ ျပဳေစပါသည္။
ထုိအခါ အကၽြႏု္ပ္သည္ တစ္ေန႔မြန္းတည့္ခ်ိန္တြင္ နံနက္စာစားရန္အတြက္ လာသည္ရွိေသာ္ အခစား အလုပ္ ျပဳလုပ္သူတစ္စုံတစ္ေယာက္မွ် မျမင္၍..
“ ယေန႔ လူေတြဘာေၾကာင့္ အလုပ္ မလုပ္ၾကသလဲ” ဟု ေမးပါသည္။ ထုိသူတုိ႔က ယေန႔ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္၍ အလုပ္မလုပ္ၾကေၾကာင္း ေျပာၾကပါသည္။ ထုိအခါ အကၽြႏု္ပ္က …
“ယခုအခ်ိန္တြင္ ေန႔၀က္လြန္သြားပါၿပီ၊ ေန႔၀က္ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းကုိ ျပဳလုပ္ေကာင္းပါသေလာ”ဟု ေမးခဲ့ရာ ထုိသူတုိ႔က အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးအား သြားေရာက္ေျပာၾကားၾကရာ သူေဌးႀကီး က ေန႔၀က္ ဥပုသ္ေစာင့္ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာျပသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေန႔၀က္ ဥပုသ္ ကုိ ေဆာက္တည္ပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္ဗုိက္ထဲတြင္ အစာမရွိ၍ ညဥ့္အခ်ိန္တြင္ ေလနာေရာဂါျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကြယ္လြန္ခဲ့ရာ ထုိေန႔၀က္ေစာင့္ခဲ့ေသာ ဥပုသ္သီလအက်ဳိးျဖင့္ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ နတ္စည္းစိမ္ကုိ ခံစားရပါသည္…”ဟု ရုကၡစုိးနတ္က ရွင္းလင္းျပခဲ့ပါသည္။
ေဃာသကသူေဌးႀကီး-စေသာ ေကာသမၺီသူေဌး(၃)ဦးတုိ႔ကလည္း မိမိတုိ႔ ဥယ်ာဥ္အသီးအသီး၌ သစ္ရြက္မုိးေက်ာင္းမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္၍ ဆည္းကပ္လုပ္ေကၽြး ျပဳစုၾကသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ထုိရေသ့တုိ႔သည္ ဟိမ၀ႏာၱမွၾကြလာစဥ္ ခရီးလမ္းမ၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ ပင္ ပန္းေသာေၾကာင့္ ေညာင္ပင္တစ္ပင္အရင္းသုိ႔ကပ္ၿပီး အနားယူေနထုိင္ၾကေလသည္။ ထုိ႔ျပင္ ထုိေညာင္ပင္ကုိ အုပ္စုိးေသာ နတ္မင္းထံမွ ခ်ီးေျမာက္မႈကုိ ေတာင့္တမိၾကသည္။
ရုကၡစုိးသည္ အလုံးစုံေတာက္ပေသာ အဆင္တန္ဆာတုိ႔ျဖင့္ ၀တ္ဆင္အပ္ေသာ လက္ကုိဆန္႔၍ ထုိရေသ့တုိ႔အား ေသာက္ေရ,ေဖ်ာ္ရည္အစရွိသည္တုိ႔ကုိေပး၍ ပင္ပန္းျခင္းကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးေလသည္။
ထုိရေသ့တုိ႔သည္ ရုကၡစုိးနတ္၏အာႏုေဘာ္ကုိ အံ့ၾသကုန္သည္ျဖစ္၍
“အုိ…နတ္သား သင္သည္ အဘယ္သုိ႔ေသာ ေကာင္းမႈကုိျပဳခဲ့သျဖင့္ ဤစည္းစိမ္ကုိ ရခဲ့သနည္း..” ဟု ေမးၾကေလသည္။
ထုိအခါ ရုကၡစုိးနတ္မင္းက မိမိ၏ အတိတ္ဘ၀ကဇာတ္ေၾကာင္းေကာင္းမႈကုိ ျပန္ေျပာသည္မွာ…
“ေလာက၌ ဗုဒၶဘုရား ပြင့္ေတာ္မူေနပါသည္။ ထုိဘုရားသည္ ယခု သာ၀တၳိျပည္တြင္ သီတင္းသုံးေနပါသည္။ အနာထပိဏ္အမည္ရွိေသာသူေဌးက ထုိျမတ္ဗုဒၶကုိ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴၿပီး ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနပါသည္။
ထုိအနာထပိဏ္သူေဌးသည္ ဥပုသ္ေန႔တုိ႔၌ မိမိ၏အလုပ္သမားတုိ႔အား ေပးၿမဲထမင္း လ စာကုိေပး၍ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းကုိ ျပဳေစပါသည္။
ထုိအခါ အကၽြႏု္ပ္သည္ တစ္ေန႔မြန္းတည့္ခ်ိန္တြင္ နံနက္စာစားရန္အတြက္ လာသည္ရွိေသာ္ အခစား အလုပ္ ျပဳလုပ္သူတစ္စုံတစ္ေယာက္မွ် မျမင္၍..
“ ယေန႔ လူေတြဘာေၾကာင့္ အလုပ္ မလုပ္ၾကသလဲ” ဟု ေမးပါသည္။ ထုိသူတုိ႔က ယေန႔ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္၍ အလုပ္မလုပ္ၾကေၾကာင္း ေျပာၾကပါသည္။ ထုိအခါ အကၽြႏု္ပ္က …
“ယခုအခ်ိန္တြင္ ေန႔၀က္လြန္သြားပါၿပီ၊ ေန႔၀က္ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းကုိ ျပဳလုပ္ေကာင္းပါသေလာ”ဟု ေမးခဲ့ရာ ထုိသူတုိ႔က အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးအား သြားေရာက္ေျပာၾကားၾကရာ သူေဌးႀကီး က ေန႔၀က္ ဥပုသ္ေစာင့္ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာျပသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေန႔၀က္ ဥပုသ္ ကုိ ေဆာက္တည္ပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္ဗုိက္ထဲတြင္ အစာမရွိ၍ ညဥ့္အခ်ိန္တြင္ ေလနာေရာဂါျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကြယ္လြန္ခဲ့ရာ ထုိေန႔၀က္ေစာင့္ခဲ့ေသာ ဥပုသ္သီလအက်ဳိးျဖင့္ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ နတ္စည္းစိမ္ကုိ ခံစားရပါသည္…”ဟု ရုကၡစုိးနတ္က ရွင္းလင္းျပခဲ့ပါသည္။
ထုိအခါက်မွ ရေသ့တုိ႔သည္လည္း ေလာက၌ ဘုရားရွင္
ပြင့္ထြန္းေပၚေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း အလုံးစုံသိရွိၾကၿပီး မိမိဒါယကာ
သူေဌးႀကီး(၃)ဦးတုိ႔အားေျပာျပကာ ဘုရားရွင္ရွိရာ သာ၀တၳိျပည္သုိ႔
ဆက္လက္ ထြက္ခြါခဲ့ ပါသည္။
ဤဇာလိယသုတ္ေတာ္လာ ရုကၡစုိးနတ္ဘ၀ႏွင့္ လူတုိ႔၏သီလ, ရဟန္း,သာမေဏတုိ႔၏ သီလအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ခြဲျခားေဟာၾကားၿပီး ေစာင့္ထိန္းရန္လမ္းညႊန္ခဲ့သလုိ သီလေစာင့္ထိန္းမႈေၾကာင့္ လူသားတုိ႔ရႏုိင္ေသာ အက်ဳိးငါးပါးကုိလည္း အတိအက် ေဟာၾကားထားေပးခဲ့သည္ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါမည္။
သီလေစာင့္ထိန္းမႈအက်ဳိးတုိ႔မွာ-
၁။ မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ စီးပြားတုိးတက္ျခင္း
၂။ ေကာင္းသတင္းဂုဏ္ ပ်ံ႕လႈိင္ေက်ာ္ၾကားျခင္း
၃။ ပရိသတ္အလယ္သုိ႔သြားေသာ္ ရဲရဲ၀င့္၀င့္သြားလာႏုိင္ျခင္း
၄။ ဘ၀ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ ကြယ္လြန္ခါနီး မေတြမေ၀ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ကြယ္လြန္ရျခင္း
၅။ လူ႕ဘ၀ကုိ စြန္႔ခြါၿပီးေသာ္ နတ္ျပည္သုိ႔ သြားေရာက္ရျခင္း-တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
သီလအက်ဳိးသည္ ဤေလာကီေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရေစရန္အတြက္သာမက သမထ၊ ၀ိပႆနာ တရားျမတ္ကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရာ၌ စင္ၾကယ္မႈ(၇)မ်ဳိးလုိအပ္ၿပီး သီလစင္ၾကယ္မႈ(သီလ၀ိသုဒၶိ)သည္ နံပါတ္တစ္ေနရာတြင္ ပါ၀င္ေနသည္ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။ သီလမစင္ၾကယ္ပါက မည္သည့္ တရားကုိမွ် မဂ္ေပါက္, ဖုိလ္၀င္ေအာင္ အားထုတ္၍မရပါ။
သီလ၏အခန္းက႑သည္ ေလာကီလူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ- စသည္တုိ႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ ေလာကုတၱရာ သံသရာမွလြတ္ေသာ မဂ္,ဖုိလ္ရေရး တြင္ေသာ္လည္းေကာင္း မည္မွ် အေလးအနက္ထားရမည္ကုိ ေလ့လာအကဲခက္ သိရွိႏုိင္ပါသည္။
တစ္ဖန္ ဗုဒၶက သီလ၀ေတာ ဣစၦတၳ ဘိကၡေ၀- သီလရွိေသာပုဂၢဳိလ္သည္ လုိတာ အကုန္ရ သည္ဟု ေဟာၾကားထားခ်က္အရ သီလရွိေသာပုဂၢဳိလ္သည္ မိမိဘ၀အတြက္ ေလာကီ,ေလာကုတ္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိရႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိႏုိင္ပါသည္။
လူ႔ေလာက လူ႕သဘာ၀တြင္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ တာ၀န္ေပးေတာ့မည္ဆုိပါက အက်င့္ စာရိတၱေကာင္းျခင္း,မေကာင္းျခင္းဟူေသာ ေပတံျဖင့္တုိင္းတာ၍ ေရြးခ်ယ္ကာ အလုပ္တာ၀န္ေပးျခင္းမ်ား ရွိပါသည္။ ဤအက်င့္စာရိတၱ ေကာင္း,မေကာင္းေပတံသည္ ဤသီလ၏ အစြမ္းသတၱိပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤဇာလိယသုတ္ေတာ္လာ ရေသ့တုိ႔အား ကူညီေပးခဲ့ေသာရုကၡစုိးနတ္၏ လူ႕ဘ၀က ေန႔၀က္ ဥပုသ္သီလအက်ဳိးမွ်ျဖင့္ ဤမွ်တန္ခုိးႀကီးမားၿပီး ျပည့္စုံေသာ ရုကၡစုိးနတ္သား ဘ၀ ေရာက္ရွိခံစားရ ပုံကုိ ေလ့လာေသာအားျဖင့္ လူ႔ေလာကတြင္ အက်င့္သီလသည္ မည္မွ်အေရးပါ အရာေရာက္၍ ထိပ္တန္းက်ေသာ တရားျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာအကဲခတ္၍ ရႏုိင္ပါသည္။
က်မ္းကုိးစာရင္း
(ဒီ၊႒၊၁။၂၈၇။)
(သီ၊ဋီ၊သစ္၊၃။)
(ဆရာႀကီးဦးကုိကုိၿမဳိင္၏ သုတ္သီလကၡန္ေခတ္ေလ့လာနည္းသင္ခန္းစာ
သု၊ေလ့၊၃။၇၀/၇၁/၇၂/၇၃/၇၄/။)
ဗုဒၶျမတ္စြာ ၊ သာသနာ ၊ ေရာင္၀ါေနထက္ လင္းပါေစ….။
အရွင္ပ႑ိတ(ေဒါင္းျဖဴ)
ဤဇာလိယသုတ္ေတာ္လာ ရုကၡစုိးနတ္ဘ၀ႏွင့္ လူတုိ႔၏သီလ, ရဟန္း,သာမေဏတုိ႔၏ သီလအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ခြဲျခားေဟာၾကားၿပီး ေစာင့္ထိန္းရန္လမ္းညႊန္ခဲ့သလုိ သီလေစာင့္ထိန္းမႈေၾကာင့္ လူသားတုိ႔ရႏုိင္ေသာ အက်ဳိးငါးပါးကုိလည္း အတိအက် ေဟာၾကားထားေပးခဲ့သည္ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါမည္။
သီလေစာင့္ထိန္းမႈအက်ဳိးတုိ႔မွာ-
၁။ မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ စီးပြားတုိးတက္ျခင္း
၂။ ေကာင္းသတင္းဂုဏ္ ပ်ံ႕လႈိင္ေက်ာ္ၾကားျခင္း
၃။ ပရိသတ္အလယ္သုိ႔သြားေသာ္ ရဲရဲ၀င့္၀င့္သြားလာႏုိင္ျခင္း
၄။ ဘ၀ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ ကြယ္လြန္ခါနီး မေတြမေ၀ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ကြယ္လြန္ရျခင္း
၅။ လူ႕ဘ၀ကုိ စြန္႔ခြါၿပီးေသာ္ နတ္ျပည္သုိ႔ သြားေရာက္ရျခင္း-တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
သီလအက်ဳိးသည္ ဤေလာကီေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရေစရန္အတြက္သာမက သမထ၊ ၀ိပႆနာ တရားျမတ္ကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရာ၌ စင္ၾကယ္မႈ(၇)မ်ဳိးလုိအပ္ၿပီး သီလစင္ၾကယ္မႈ(သီလ၀ိသုဒၶိ)သည္ နံပါတ္တစ္ေနရာတြင္ ပါ၀င္ေနသည္ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါသည္။ သီလမစင္ၾကယ္ပါက မည္သည့္ တရားကုိမွ် မဂ္ေပါက္, ဖုိလ္၀င္ေအာင္ အားထုတ္၍မရပါ။
သီလ၏အခန္းက႑သည္ ေလာကီလူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ- စသည္တုိ႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ ေလာကုတၱရာ သံသရာမွလြတ္ေသာ မဂ္,ဖုိလ္ရေရး တြင္ေသာ္လည္းေကာင္း မည္မွ် အေလးအနက္ထားရမည္ကုိ ေလ့လာအကဲခက္ သိရွိႏုိင္ပါသည္။
တစ္ဖန္ ဗုဒၶက သီလ၀ေတာ ဣစၦတၳ ဘိကၡေ၀- သီလရွိေသာပုဂၢဳိလ္သည္ လုိတာ အကုန္ရ သည္ဟု ေဟာၾကားထားခ်က္အရ သီလရွိေသာပုဂၢဳိလ္သည္ မိမိဘ၀အတြက္ ေလာကီ,ေလာကုတ္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိရႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိႏုိင္ပါသည္။
လူ႔ေလာက လူ႕သဘာ၀တြင္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ တာ၀န္ေပးေတာ့မည္ဆုိပါက အက်င့္ စာရိတၱေကာင္းျခင္း,မေကာင္းျခင္းဟူေသာ ေပတံျဖင့္တုိင္းတာ၍ ေရြးခ်ယ္ကာ အလုပ္တာ၀န္ေပးျခင္းမ်ား ရွိပါသည္။ ဤအက်င့္စာရိတၱ ေကာင္း,မေကာင္းေပတံသည္ ဤသီလ၏ အစြမ္းသတၱိပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤဇာလိယသုတ္ေတာ္လာ ရေသ့တုိ႔အား ကူညီေပးခဲ့ေသာရုကၡစုိးနတ္၏ လူ႕ဘ၀က ေန႔၀က္ ဥပုသ္သီလအက်ဳိးမွ်ျဖင့္ ဤမွ်တန္ခုိးႀကီးမားၿပီး ျပည့္စုံေသာ ရုကၡစုိးနတ္သား ဘ၀ ေရာက္ရွိခံစားရ ပုံကုိ ေလ့လာေသာအားျဖင့္ လူ႔ေလာကတြင္ အက်င့္သီလသည္ မည္မွ်အေရးပါ အရာေရာက္၍ ထိပ္တန္းက်ေသာ တရားျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာအကဲခတ္၍ ရႏုိင္ပါသည္။
က်မ္းကုိးစာရင္း
(ဒီ၊႒၊၁။၂၈၇။)
(သီ၊ဋီ၊သစ္၊၃။)
(ဆရာႀကီးဦးကုိကုိၿမဳိင္၏ သုတ္သီလကၡန္ေခတ္ေလ့လာနည္းသင္ခန္းစာ
သု၊ေလ့၊၃။၇၀/၇၁/၇၂/၇၃/၇၄/။)
ဗုဒၶျမတ္စြာ ၊ သာသနာ ၊ ေရာင္၀ါေနထက္ လင္းပါေစ….။
အရွင္ပ႑ိတ(ေဒါင္းျဖဴ)
0 comments:
Post a Comment