အလည်လာရောက်သောမိတ်ဆွေများ အားလုံးကိုကျေးဇူးတင်ပါတယ်။နောက်လည်းဝင်ရောက်လေ့လာနိုင်ပါတယ်။ သတင်းများ၊ စာပေများ၊ နည်းပညာများ ၊ဆော့ဝဲလ်များ၊ ကိုလည်းလေ့လာနိုင်သလို Facebook Page ကိုလည်း Like မလုပ်ရသေးရင် Like လုပ်ထားပေးပါဦးနော်Blogger Tips and Tricks
Home » , » ဇာလိယသုတ္ေတာ္လာ ဘာသာျခား ဇာလိယ+မု႑ိယ-တုိ႔၏ သႆတ၀ါဒ+ဥေစၦဒ၀ါဒ-မ်ားကုိ ျမတ္ဗုဒၶေျဖရွင္းခဲ့ပုံကုိ ေလ့လာအကဲခက္ျခင္း

ဇာလိယသုတ္ေတာ္လာ ဘာသာျခား ဇာလိယ+မု႑ိယ-တုိ႔၏ သႆတ၀ါဒ+ဥေစၦဒ၀ါဒ-မ်ားကုိ ျမတ္ဗုဒၶေျဖရွင္းခဲ့ပုံကုိ ေလ့လာအကဲခက္ျခင္း

Written By MyanmarChnnel@ on Tuesday, January 21, 2014 | 6:03 PM


ဇာလိယသုတ္ေတာ္သည္ ဇာလိယမည္ေသာ ပရဗုိဇ္ကုိဦးတည္၍ ေျဖရွင္းေဟာၾကားထားေသာ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤသုတ္ေတာ္ကုိ ၀ံသတုိင္း၊ ေကာသမၻီၿမဳိ႕ရွိ ေဃာသိတာရုံေက်ာင္းေတာ္၌ ျမတ္ဗုဒၶသီတင္းသုံစဥ္ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

(ေကာသမၻီ-မွာ ယခုအခါ အလဟာဘတ္ၿမဳိ႕-မွ (၃၈)မုိင္၊ ဗာရဏသီ(ဗနာရက္ဆ္)မွ ေရေၾကာင္းခရီး(၂၃၀)မုိင္ အကြာရွိ ေရွးအေခၚ ယမုနာ ယခုအေခၚ ဂ်ဴမနာ (Jumana) ျမစ္ကမ္းတြင္တည္ရွိေသာ ေကာဆမ္ (Kosam) ေခၚ ရြာငယ္ကေလး ျဖစ္ေနပါသည္။)

ဤသုတ္ကုိျဖစ္ေပၚေစေသာ ဇာလိယႏွင့္မု႑ိယ-တုိ႔သည္ ပရဗုိဇ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ပရဗုိဇ္-ဟူသည္မွာ ပရိဗၺာဇက-ပါဠိမွ ဆင္းသက္လာေသာစကားျဖစ္၍ လူ၀တ္ေၾကာင္မွ စြန္႔ခြါလာေသာ သာသနာအျပင္ဘက္ တိတၱိယရဟန္း-ဟု အဓိပၸါယ္ရွိပါသည္။

ဗုဒၶ၀ါဒီတုိ႔၏ အသုံးအႏႈန္းအစဥ္အလာမွာ ဗုဒၶ၏တပည့္သာ၀ကမ်ားကုိသာ သာမေဏရ၊ ရွင္၊ ကုိရင္၊ သာမေဏ၊ ရဟန္း၊ ဦးပဥၨင္း၊ ဘုန္းဘုန္း၊ ဘုန္းႀကီး၊ ဆရာေတာ္-ေခၚ၍ ဗုဒၶ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ ဆုိးထည္၀တ္ရဟန္းတစ္မ်ဳိးကို ပရဗုိဇ္-ဟုေခၚၿပီးလွ်င္ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ(သုိ႔မဟုတ္) အ၀တ္ျဖဴ၀တ္ေသာ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္ရဟန္း စသည္မ်ားကုိ အေစလက, နိဂ႑, တကၠတြန္း-ဟူ၍ ေခၚေလ့ရွိပါသည္။

ဇာလိယႏွင့္မု႑ိယ-တုိ႔သည္ ေလာကအေခၚအားျဖင့္ ရဟန္းမ်ားပင္ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔က ဗုဒၶေဂါတမ-သည္လည္း သူတုိ႔ကဲ့သုိ႔ပင္ ရဟန္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ဟု ယူဆၿပီးလွ်င္ ဗုဒၶေဂါတမ-အား ၀ါဒတင္၍ (၀ါဒယဥ္ၿပုိင္၍) အႏုိင္ယူမည္ဟု သေဘာပုိက္ကာ ဗုဒၶထံ ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ ဗုဒၶေဂါတမ-အား မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ အစြန္းမလြတ္ႏုိင္ေသာ ႏွစ္ဘက္ခြ်န္ျပႆနာကုိ စီမံဖန္တီး၍ ေမးေလွ်ာက္ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။

သူတုိ႔၏ျပႆနာမွာ အသက္ႏွင့္ကုိယ္သည္ အတူတူေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္ တစ္ျခားစီေလာ- ဟူေသာ ျပႆနာပင္ျဖစ္သည္။

အသက္ႏွင့္ကုိယ္သည္ အတူတူျဖစ္သည္ဟု ေျဖဆုိပါက … ရုပ္ပ်က္စီးေသေပ်ာက္လွ်င္ အသက္လည္း ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္၍ သတၱ၀ါပ်က္ေၾကာင့္-
“အသင္၏၀ါဒမွာ ဥေစၦဒ၀ါဒ (အျပတ္၀ါဒ) ျဖစ္ေနပါသေလာ”ဟု ၀ါဒတင္ၾကမည္။

အသက္ႏွင့္ကုိယ္သည္ တစ္ျခားစီသာျဖစ္သည္ဟု ေျဖဆုိပါက ရုပ္-ကုိယ္ ပ်က္စီးေသာ္ အသက္(ဇီ၀)သည္ မပ်က္မစီး တည္ေနရစ္သည္ဟု ဆုိရာေရာက္ေသာေၾကာင့္…
“အသက္၏၀ါဒမွာ သႆတ၀ါဒ(အၿမဲတည္၀ါဒ)ပင္ ျဖစ္ေနပါပေကာ”ဟု ၀ါဒတင္ၾကမည္ဟု အႀကံျပဳထားၾကေလသည္။

ဇာလိယတုိ႔၏အယူအဆတြင္ အသက္(ဇီ၀)သည္ သတၱ၀ါျဖစ္သည္ဟု ယူဆပုံကုိ အရွင္ဗုဒၶေဃာသဆရာက ဖြင့္ဆုိထားေပးခဲ့သည္။ သႆတ၊ ဥေစၦဒ မည္သည့္၀ါဒရွိေၾကာင္းကုိကား.. စကားရိပ္မထင္ခဲ့ေပ။

အမွန္အားျဖင့္ အသက္ဆုိသည္မွာ ဇီ၀ိတိေျႏၵ(ေခၚ)အသက္ရွင္သန္ေနမႈ၏ ေခါင္းေဆာင္တရားျဖစ္၍ ကုိယ္ဆုိသည္မွာ အသက္၏မွီရာ တြဲဘက္ရုပ္အစုတရားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ဆုိေသာ ဇီ၀ိတိေျႏၵ-မွာ ဤအရာမ်ဳိး၌ နာမ္တရားကုိ ယူသင့္သည့္အေလ်ာက္ တြဲဘက္နာမ္တရားမ်ားကုိပါ အသက္ဟုပင္ သာမညအားျဖင့္ ေခၚဆုိရေလသည္။ အသက္၀ိညာဥ္ဟူေသာစကားသည္ ဤအဓိပၸါယ္ကုိ ေဖာ္ျပရသည္။

တစ္ဖန္ ရုပ္-ကုိယ္၌လည္း ဇီ၀ိတရုပ္(ေခၚ) ရုပ္တရားတုိ႔၏ အေစာင့္အေရွာက္ တရားတစ္မ်ဳိးရွိေသးသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ရုပ္သက္မွာလည္း ရုပ္သက္၊ နာမ္သက္မွာလည္း နာမ္သက္ရွိသည္ကုိ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္၌ အတိအက် ေဟာထားသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

ဇာလိယ-တုိ႔၏ စိတ္ေနသေဘာထား အႀကံအစည္ကုိ သိေနေသာ ျမတ္ဗုဒၶသည္ စကားစေဖာ္ၿပီး ျပႆနာျဖစ္လာမည့္အေျဖမ်ဳိးကုိ ေရွာင္ရွားေတာ္မူ၍ အသက္-ကုိယ္ဟူေသာ အစြဲအလမ္းေဖ်ာက္မည့္ က်င့္စဥ္နည္းလမ္း၏ လမ္းစကုိသာေဖာ္ျပ၍ ေျပလည္ေစခဲ့ပါသည္။

ဤအေျဖကုိေထာက္လွ်င္ ဇာလိယ-တုိ႔သိထားေသာ အသက္ႏွင့္ကုိုယ္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒအဘိဓမၼာနည္းအရ အသက္+ကုိယ္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အတၱစြဲျဖင့္ ထင္ျမင္စြဲလမ္းေနေသာ အသက္+ကုိယ္မ်ဳိးသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေနပါသည္။

ဤအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္လွ်င္ နာမ္+ရုပ္ကုိ ခြဲျခားသိျမင္ေသာ နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္ကုိရၿပီးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤနာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္ကုိ ရလွ်င္လည္း ၀ိသုဒၶိ(၇)ပါးတုိ႔တြင္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္၍ အယူစင္ၾကယ္ၿပီးဟု ဆုိႏုိင္ေပသည္။

ဗုဒၶ၀ါဒီစစ္စစ္ျဖစ္လုိသူတုိ႔သည္ ဤဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္မႈကုိ ႀကဳိးစား၍ ေ၀ဖန္သုံးသပ္သင့္ေပသည္။

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ျပည့္စုံ၍ ရုပ္+နာမ္-ကုိ အမွန္အတုိင္းသိျမင္လွ်င္ အသက္+ကုိယ္ဟူေသာ အတၱဒိ႒ိ(သုိ႔မဟုတ္)သကၠာယဒိ႒ိသည္ အလုိလုိပင္ ေပ်ာက္ကင္းသြားပါလိမ့္မည္။

ယေန႔ ကမာၻေပၚတြင္ထြန္းကားေနေသာ ဘာသာအသီးအသီးတြင္ အတၱဒိ႒ိ (သကၠာယဒိ႒ိ)အစြဲ ရွိေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရေပမည္။ ျဗဟၼဏ၀ါဒ၌ မဟာျဗဟၼာႏွင့္ အတၱ၀ိညာဥ္၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာႏွင့္အစၥလာမ္ဘာသာတုိ႔၌ ထာ၀ရတည္ေသာ (သႆတ၀ံသ)ထာ၀ရဘုရားမ်ား တည္ရွိေနသည္။

ယေန႔ တုိးတက္ေသာသိပၸံပညာႏွင့္ စူးစမ္းေလ့လာမႈ သုေတသနျပဳမႈတုိ႔က အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္မႈ၊ ထာ၀ရတည္ေသာ သဘာ၀ဟူ၍မရွိ၊ ျဖစ္+ပ်က္သဘာ၀ႏွင့္ သြားေနသည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ေျပာေနရာ ဗုဒၶ၏ ဇာလိယ-တုိ႔အား အသက္ႏွင့္ကုိယ္ဆုိသည္မရွိ၊ ျဖစ္+ပ်က္-ရုပ္+နာမ္သဘာ၀သာ ရွိသည္ဟူေသာ ေျဖရွင္းခ်က္သည္ ယေန႔ေခတ္ သိပၸံပညာႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသုံးသပ္ အကဲခက္မိေပသည္။

(ဒီ၊႒၊၁။၂၈၇။)
(ဆရာႀကီးဦးကုိကုိၿမဳိင္၏ သုတ္သီလကၡန္ေခတ္ေလ့လာနည္းသင္ခန္းစာ
သု၊ေလ့၊၃။၇၅/၇၆/၇၇/၇၈/၇၉/။)
(သီ၊ဋီ၊သစ္၊၃။)

…………………………………………………………………………………………………………

မွတ္ခ်က္// အထက္ပါ ခႏၶာကုိယ္+စိတ္တုိ႔၏ အင္အားႏွင့္ ရပ္တည္ပုံ၊ ကြဲျပားပုံ-စသည္ အေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ဦးဇင္း၏ ဤဆုိဒ္ထဲကအိမ္ရွိ ဘေလာ့ဂ္က႑ “စိတ္ကုိလုိက္ပါ စီးနင္းျခင္း- ပထမပုိင္း၊ ဒုတိယပုိင္း၊ တတိယပုိင္း”တုိ႔ကုိ ထပ္မံဖတ္ရႈၾကည့္မည္ဆုိပါက ပုိမုိရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္နားလည္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေမတၱာ,ေစတနာေရွ႕ထား၍ ညႊန္ပါလုိက္ပါသည္….

ဗုဒၶျမတ္စြာ ၊ သာသနာ ၊ ေရာင္၀ါေနထက္ လင္းပါေစ…။

အရွင္ပ႑ိတ(ေဒါင္းျဖဴ)
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

မန်ဘာဝင်ရန်

သိတာလေးတွေပြန်ဖြေပေးပါမယ်။Blogger Tips and Tricks

AD

နောက်ဆုံးတင်ခဲ့သော ပို့စ်များ
အလည်လာရောက်သော မိတ်ဆွေများ အားလုံးကို ကျေးဇူး အထူးတင်ပါတယ်နော်။ နောက်လည်း ဝင်ရောက်လေ့လာနိုင်ပါတယ်။ သတင်းများ ၊ စာပေများ ၊ နည်းပညာများ ၊ ဆော့ဝဲလ်များ ၊ဖျော်ဖြေရေးများ စတာတွေကို အချိန်နဲ့တပြေးညီ ဖော်ပြပေးနေတဲ့ ကျွန်တော့် Page မွာ Like မလုပ်ရသေးသော သူငယ်ချင်းများကလည်း Like လုပ်ပေးခဲ့ကြပါဦးနော်

တစ်ပတ်အတွင်းအကောင်းဆုံးပို့စ်များ

လေ့လာစရာဆိုဒ်လေးများ

 
Support : အလွမ်းများရဲ့ဆောင်ပုဒ်မှ ကြိုဆိုပါတယ်
Copyright © 2013. (အလွမ်းများရဲ့ဆောင်ပုဒ်) - အလွမ်းများရဲ့ဆောင်ပုဒ်- ဆုလေးနွယ်

Proudly powered by ဆုလေးနွယ်