၀ဋ္ဆိုတာလည္တတ္တယ္ဆိုတာလက္ခံပါသလား။ တေန ့တေန ့ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့
အလုပ္ေတြထဲမွာ သူတပါးေပၚ မေကာင္းျကံမိခဲ့တာေလးေတြ သိလို ့ပဲျဖစ္ေစ၊
မသိလိုက္ပဲျဖစ္ေစရွိေနတတ္ပါတယ္။ ကာယကံ၊ ၀ီစီကံ၊ မေနာကံဆုိတဲ့ ကံသံုးပါးမွာ
မေနာကံေျမာက္ ကာယကံနဲ ့၊ မေနာကံေျမာက္ ၀ီစီကံတို ဟာေၾကာက္ဖို
့အေကာင္းဆံုးပါ။ ဒါေၾကာင့္အမွဳတမွဳကို ဆံုးျဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္
ျကိုတင္ျကံစည္မွဳ ဆိုတာ ပိုျပီးျကီးေလးတတ္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့
ဘယ္အမွဳကိုပဲ ျပဳျပဳပါ။ စိတ္ပါလက္ပါနဲ ့ သူတပါးကိုမေကာင္းမျကံမိပါေစနဲ ့။
သိပ္ေျကာက္ဖို ့ ေကာင္းပါတယ္။
ကံဆိုတာအလုပ္ပါ ကိုျပဳခဲ့တဲ့ အလုပ္ေပၚမူတည္ျပီး တခ်ိန္ကိုပဲျပန္ခံစား၊ စံစားရမွာပါ။ အဲ့ေတာ့ ကိုဘယ္လမ္း ေလ်ာက္ခဲ့ဲလဲ ကိုယ္ေလ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကို ပဲေရာက္မွာပါ။ ဒါက နိယာမတခုပါပဲ ဆိုတာမေမ့ဖို လိုပါတယ္။ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္ျပီး ကိုယ္ကေကာင္းစာသြားေတာ့ေကာကိုယ္ ခ်မ္းသာျခင္းေတာ့ ျပည့္စံုမယ္၊ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း မျပည့္စံုဘူးဆို တာသင္တို ့လက္ခံလား။
တူေသာအက်ိဳးေပးဆိုတာ ျမင္တတ္ရင္ေတြ ့ပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ ့ေကာ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာပါ ရွိေနတာပါ။ ယုတ္စြအဆံုး တိရိစာၦန္ ေလးေတြအေပၚမွာ မတရားလုပ္မိခဲ့ရင္ေတာင္ ၀ဋ္လိုက္တတ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္က အဖိုးေတြအဖြားေတြ ေျပာေနတဲ့ စကားတခြန္းေပါ့။ အယ္ဒီေကာင္ေလးေတာ့ ၀ဋ္လိုက္ေတာ့ မွာပဲဆိုတာေလ။ ၀ဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာအပပါ။ ငရဲ ဆိုတာ ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ အဟုန္ျကီးေနရင္ ေတာင္ လြတ္နိုင္ပါေသးတယ္။ ေက်ာ္သြားနိုင္ပါေသးတယ္။ ၀ဋ္ဆိုတာေတာ့ မိမိ သံသရာတေလ်ာက္ နိဗၺာန္ မေရာက္ခင္စပ္ျကား အျကားအလပ္မရွိ လိုက္လာတတ္တာပါ။
တန္ခိုးေတာ္အရာမွာ ဧတဒဂ္ ဘြဲ ့ရေတာ္မူထားတဲ့ ရွင္ေမာဂၢလန္ ရဟႏာၱကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးေတာင္ ၀ဋ္ကိုမေက်ာ္နိုင္သြားပါဘူး။ ပရိနိဗၺာန္ စံခါနီး ဒိဌိ ေတြလႊတ္လိုက္တဲ ့ လူမိုက္ငါးရာရဲ့ ရိုက္နွက္မွဳနဲ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳခဲ့ရတာပါ။ တန္ခိုးေတာ္နဲ ့ဒီဟာကို ေရွာင္လႊဲလို ့ရရဲ့သားနဲ ့ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အမူကိုဆင္ျခင္ျပီး ဒီ၀ဋ္ ကိုျပန္လည္ေပးဆပ္ခဲ့ တာပါ။ အတိတ္ဘ၀တခုတုန္း က မယားရဲ့ အလိုဆႏၵကိုလိုက္ကာ မ်က္မျမင္ မိခင္ဖခင္တို ့ကို ေတာထဲေခၚကာ ခိုးသားျကီးေယာင္ေဆာင္ျပီး ရိုက္နွက္ခဲ့ ဖူးတဲ့အတိတ္၀ဋ္ေျကြးေျကာင့္ပါ။
၀ဋ္ေျကြးကို ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ေတာင္ ေရွာင္လႊဲ လို ့ မရခဲ့ပါဘူး။ တခုေသာဘ၀တြင္ ညီငယ္နွင့္စည္းစိမ္ ခြဲရာတြင္ ခိုင္ရန္ျဖစ္ပြားျပီး ညီငယ္အား ေက်ာက္ျဖင့္ ထုသတ္ခဲ့ဖူးေသာအတိတ္ကံ၊ ပေစၥကဗုဒၶာ အား ကေလးဘ၀တခုတြင္ ေျခမေတာ္ကို ေက်ာက္ျဖင့္အပ်ာ္သေဘာ ျပစ္ခတ္ခဲ့ ဖူးတဲ့အတိတ္ကံ၊ ပေဒသရာဇ္မင္း ဘ၀တခုတြင္ လူယုတ္မာနွင့္ ေပါင္းမိသျဖင့္ အျပစ္မရွိသူအား ဓါးျဖင့္ခြဲစိတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အတိတ္ကံ တို ့ေျကာင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာအခါ ေဒ၀ဒတ္ ၏ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ လုပ္ျကံမွဳ ကိုခံရျခင္း၊ ထိုမွေက်ာက္လႊာတခု ပဲ့စင္၍ ေျခမေတာ္၌ ေသြးစိမ္း တည္ျခင္း၊ ၄င္းဒါဏ္ရာ ကိုေဆးဆရာ ဇိ၀က က ဓါးျဖင့္ခြဲစိပ္ ကုသ တာကို ခံရျခင္း စတဲ့၀ဋ္ေျကြးေတြကို အစဥ္လိုက ္ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရပါတယ္။
ဒါေျကာင့္က်ေတာ္တို ့လိုပုတုဇဥ္မ်ားအတြက္ေတာ့ အထူးသတိထားစရာပါ။ ၀ဋ္ဆိုတာ သူကေတာ့ ရဟႏာၱ၊ သူကေတာ့ ဘုရားရွင္ျဖစ္တယ္ဆိုျပီး မ်က္နွာလိုက္ရိုးထံုးစံ မရွိပါ။ ဒါေျကာင့္ မိမိျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အလုပ္ေတြကို အထူးဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ငါသူ ့ကိုတခုလုပ္ထားတယ္ တေန ့ငါ့လဲ ငါလုပ္ထားသလိုျပန္ျဖစ္မွာပါလားဆိုတဲ့ သတိသံေ၀ဂ အျမဲရွိေနဖို ့လိုပါလိမ့္မယ္။ လုပ္ရဲရင္ခံရဲ ရမယ့္သတၱိေတာ့လိုမွာေပါ့ဗ်ာ။ အလွည့္က်ေတာ့ မႏြဲ ့စတမ္းေပါ့။ အဲ့လိုစိတ္မ်ိဳးေလးထားလို ့ အရာရာကိုဆင္ျခင္နိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
ဒီဘ၀ေတာ့ ငါေကာင္းစားရင္ျပီးတာပဲ ေနာက္ဘ၀မွ အကုန္ခံမယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးေတြလဲ သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ တခ်ိဳ ့က အခုျဖစ္မွာမွမဟုတ္တာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ဘာျဖစ္လဲ ဆိုတဲ့ လူတန္းစားကလဲ တမ်ိဳးရွိျကျပန္ပါေသးတယ္။ အထူးသတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ အဲ့လိုလူမ်ိဳးေတြ အေသ မေကာင္းျကပါဘူး။ ဘ၀နီဂံုး ေတြကိုျကည့္လိုက္ရင္ မလွပျကပါဘူး။ မ်က္စိေရွ့မွာတင္ ၀ဋ္လည္တယ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးေတြကို ေျပာတာပါ။ မိတ္ေဆြတို ့ျကံုဖူး ျကားဖူးျက မွာပါ။ ဒါေတြကို ျမင္တတ္ေအာင္ ျကည့္သင့္ပါတယ္။ ဥပမာယူသင့္ပါတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ သူ ့ေနရာမွာငါသာဆိုရင္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကိုအျမဲေမြးသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလဲေလာကျကီးမွာ ျဗဟၼစိုရ္ ၄ပါး ျဖစ္တဲ့ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ တို႔ထြန္းကားျပီး သာယာျပည့္စံု မွာျဖစ္ပါတယ္။
တရားထူးမရလို႔ အရိယာယ္ ပုဂိၢဳလ္ မျဖစ္နိုင္ေသးရင္ေတာင္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေလးေတြ ပြားမ်ားနိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ ေရာက္ရာဘ၀တိုင္းမွာ ပါရမီ တျဖည္းျဖည္းျဖည့္ေနရာေရာက္ပါမယ္။ အဲ့ကတဆင့္ ပါရမီျပည့္ လို႔ ကိုယ္ကလဲ က်င့္ျကံနိုင္မယ္ဆို အရိယာယ္ ပုဂိၢဳလ္ေတာင္ျဖစ္နိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေျကာင့္ ကံကံ၏ အက်ိဳးကိုလဲ ယံု၊ ၀ဋ္ဆိုတာလည္ တတ္တဲ့သေဘာတရားရွိ တယ္ဆိုတာလက္ခံတဲ့ လူေကာင္းလူမြန္ လူသူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ေစျခင္ေျကာင္းပါ။
ကံဆိုတာအလုပ္ပါ ကိုျပဳခဲ့တဲ့ အလုပ္ေပၚမူတည္ျပီး တခ်ိန္ကိုပဲျပန္ခံစား၊ စံစားရမွာပါ။ အဲ့ေတာ့ ကိုဘယ္လမ္း ေလ်ာက္ခဲ့ဲလဲ ကိုယ္ေလ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကို ပဲေရာက္မွာပါ။ ဒါက နိယာမတခုပါပဲ ဆိုတာမေမ့ဖို လိုပါတယ္။ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္ျပီး ကိုယ္ကေကာင္းစာသြားေတာ့ေကာကိုယ္ ခ်မ္းသာျခင္းေတာ့ ျပည့္စံုမယ္၊ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း မျပည့္စံုဘူးဆို တာသင္တို ့လက္ခံလား။
တူေသာအက်ိဳးေပးဆိုတာ ျမင္တတ္ရင္ေတြ ့ပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ ့ေကာ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာပါ ရွိေနတာပါ။ ယုတ္စြအဆံုး တိရိစာၦန္ ေလးေတြအေပၚမွာ မတရားလုပ္မိခဲ့ရင္ေတာင္ ၀ဋ္လိုက္တတ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္က အဖိုးေတြအဖြားေတြ ေျပာေနတဲ့ စကားတခြန္းေပါ့။ အယ္ဒီေကာင္ေလးေတာ့ ၀ဋ္လိုက္ေတာ့ မွာပဲဆိုတာေလ။ ၀ဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာအပပါ။ ငရဲ ဆိုတာ ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ အဟုန္ျကီးေနရင္ ေတာင္ လြတ္နိုင္ပါေသးတယ္။ ေက်ာ္သြားနိုင္ပါေသးတယ္။ ၀ဋ္ဆိုတာေတာ့ မိမိ သံသရာတေလ်ာက္ နိဗၺာန္ မေရာက္ခင္စပ္ျကား အျကားအလပ္မရွိ လိုက္လာတတ္တာပါ။
တန္ခိုးေတာ္အရာမွာ ဧတဒဂ္ ဘြဲ ့ရေတာ္မူထားတဲ့ ရွင္ေမာဂၢလန္ ရဟႏာၱကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျကီးေတာင္ ၀ဋ္ကိုမေက်ာ္နိုင္သြားပါဘူး။ ပရိနိဗၺာန္ စံခါနီး ဒိဌိ ေတြလႊတ္လိုက္တဲ ့ လူမိုက္ငါးရာရဲ့ ရိုက္နွက္မွဳနဲ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳခဲ့ရတာပါ။ တန္ခိုးေတာ္နဲ ့ဒီဟာကို ေရွာင္လႊဲလို ့ရရဲ့သားနဲ ့ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အမူကိုဆင္ျခင္ျပီး ဒီ၀ဋ္ ကိုျပန္လည္ေပးဆပ္ခဲ့ တာပါ။ အတိတ္ဘ၀တခုတုန္း က မယားရဲ့ အလိုဆႏၵကိုလိုက္ကာ မ်က္မျမင္ မိခင္ဖခင္တို ့ကို ေတာထဲေခၚကာ ခိုးသားျကီးေယာင္ေဆာင္ျပီး ရိုက္နွက္ခဲ့ ဖူးတဲ့အတိတ္၀ဋ္ေျကြးေျကာင့္ပါ။
၀ဋ္ေျကြးကို ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ေတာင္ ေရွာင္လႊဲ လို ့ မရခဲ့ပါဘူး။ တခုေသာဘ၀တြင္ ညီငယ္နွင့္စည္းစိမ္ ခြဲရာတြင္ ခိုင္ရန္ျဖစ္ပြားျပီး ညီငယ္အား ေက်ာက္ျဖင့္ ထုသတ္ခဲ့ဖူးေသာအတိတ္ကံ၊ ပေစၥကဗုဒၶာ အား ကေလးဘ၀တခုတြင္ ေျခမေတာ္ကို ေက်ာက္ျဖင့္အပ်ာ္သေဘာ ျပစ္ခတ္ခဲ့ ဖူးတဲ့အတိတ္ကံ၊ ပေဒသရာဇ္မင္း ဘ၀တခုတြင္ လူယုတ္မာနွင့္ ေပါင္းမိသျဖင့္ အျပစ္မရွိသူအား ဓါးျဖင့္ခြဲစိတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အတိတ္ကံ တို ့ေျကာင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာအခါ ေဒ၀ဒတ္ ၏ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ လုပ္ျကံမွဳ ကိုခံရျခင္း၊ ထိုမွေက်ာက္လႊာတခု ပဲ့စင္၍ ေျခမေတာ္၌ ေသြးစိမ္း တည္ျခင္း၊ ၄င္းဒါဏ္ရာ ကိုေဆးဆရာ ဇိ၀က က ဓါးျဖင့္ခြဲစိပ္ ကုသ တာကို ခံရျခင္း စတဲ့၀ဋ္ေျကြးေတြကို အစဥ္လိုက ္ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရပါတယ္။
ဒါေျကာင့္က်ေတာ္တို ့လိုပုတုဇဥ္မ်ားအတြက္ေတာ့ အထူးသတိထားစရာပါ။ ၀ဋ္ဆိုတာ သူကေတာ့ ရဟႏာၱ၊ သူကေတာ့ ဘုရားရွင္ျဖစ္တယ္ဆိုျပီး မ်က္နွာလိုက္ရိုးထံုးစံ မရွိပါ။ ဒါေျကာင့္ မိမိျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အလုပ္ေတြကို အထူးဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ငါသူ ့ကိုတခုလုပ္ထားတယ္ တေန ့ငါ့လဲ ငါလုပ္ထားသလိုျပန္ျဖစ္မွာပါလားဆိုတဲ့ သတိသံေ၀ဂ အျမဲရွိေနဖို ့လိုပါလိမ့္မယ္။ လုပ္ရဲရင္ခံရဲ ရမယ့္သတၱိေတာ့လိုမွာေပါ့ဗ်ာ။ အလွည့္က်ေတာ့ မႏြဲ ့စတမ္းေပါ့။ အဲ့လိုစိတ္မ်ိဳးေလးထားလို ့ အရာရာကိုဆင္ျခင္နိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
ဒီဘ၀ေတာ့ ငါေကာင္းစားရင္ျပီးတာပဲ ေနာက္ဘ၀မွ အကုန္ခံမယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးေတြလဲ သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ တခ်ိဳ ့က အခုျဖစ္မွာမွမဟုတ္တာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ဘာျဖစ္လဲ ဆိုတဲ့ လူတန္းစားကလဲ တမ်ိဳးရွိျကျပန္ပါေသးတယ္။ အထူးသတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ အဲ့လိုလူမ်ိဳးေတြ အေသ မေကာင္းျကပါဘူး။ ဘ၀နီဂံုး ေတြကိုျကည့္လိုက္ရင္ မလွပျကပါဘူး။ မ်က္စိေရွ့မွာတင္ ၀ဋ္လည္တယ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးေတြကို ေျပာတာပါ။ မိတ္ေဆြတို ့ျကံုဖူး ျကားဖူးျက မွာပါ။ ဒါေတြကို ျမင္တတ္ေအာင္ ျကည့္သင့္ပါတယ္။ ဥပမာယူသင့္ပါတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ သူ ့ေနရာမွာငါသာဆိုရင္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကိုအျမဲေမြးသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလဲေလာကျကီးမွာ ျဗဟၼစိုရ္ ၄ပါး ျဖစ္တဲ့ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ တို႔ထြန္းကားျပီး သာယာျပည့္စံု မွာျဖစ္ပါတယ္။
တရားထူးမရလို႔ အရိယာယ္ ပုဂိၢဳလ္ မျဖစ္နိုင္ေသးရင္ေတာင္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေလးေတြ ပြားမ်ားနိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ ေရာက္ရာဘ၀တိုင္းမွာ ပါရမီ တျဖည္းျဖည္းျဖည့္ေနရာေရာက္ပါမယ္။ အဲ့ကတဆင့္ ပါရမီျပည့္ လို႔ ကိုယ္ကလဲ က်င့္ျကံနိုင္မယ္ဆို အရိယာယ္ ပုဂိၢဳလ္ေတာင္ျဖစ္နိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေျကာင့္ ကံကံ၏ အက်ိဳးကိုလဲ ယံု၊ ၀ဋ္ဆိုတာလည္ တတ္တဲ့သေဘာတရားရွိ တယ္ဆိုတာလက္ခံတဲ့ လူေကာင္းလူမြန္ လူသူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ေစျခင္ေျကာင္းပါ။
0 comments:
Post a Comment