သိမ္အေၾကာင္းကုိတစိပ္တေဒသ
နားလည္ေအာင္သိထားသင့္သည္၊ သိမ္ဆုိသည္မွာ ပါလိုဠိ ''သီမာ'' ကို ၿမန္မာလို
''သိမ္'' ဟု သံုးစြဲထားၿခင္း ၿဖစ္၏။ ''သီမာ'' သဒၵါသည္ အပိုင္းအၿခားအနက္ကုိ
ေဟာ၏။ ''ရဟန္းသံဃာမ်ား ဥပုသ္ ကံ စသည္ၿပဳရန္အတြက္ ပိုင္းၿခား သတ္မွတ္ရာတြင္
ၪတ္-ကမၼဝါစာတို႔ၿဖင့္ ရြတ္ဖတ္၍ သမုတ္(သတ္မွတ္ )ထားေသာ သိမ္ (ဗဒၶသိမ္)၊
ၪတ္-ကမၼဝါစာ တို႔ၿဖင့္ မရြတ္ဖတ္ရဘဲ အလိုလိုပင္ ဥပုသ္ကံ စသည္ၿပဳႏိုင္ေသာသိမ္
(အဗဒၶသိမ္)ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိေလသည္။
''ဂါမသိမ္'' သည္ အဗဒၶသိမ္မ်ိဳးတြင္
ပါဝင္၏။ သူၾကီးတေယာက္ အခြန္အတုပ္ ေကာက္ယူခြင့္ရွိေသာ အရပ္သည္ (၂-ရြာ ၃-ရြာ
ရွိေသာ္လညး္) ဂါမေခတ္ တေခတ္မည္၏။ ထိုဂါမေခတ္နယ္သည္ ရဟန္းအားလံုး စုရံုး၍
ကံၿပဳႏိုင္ေသာ ဂါမသိမ္တမ်ိဳး ၿဖစ္ေလသည္။
ဤသူၾကီးတပိုင္ ဂါမေခတ္(ဂါမသိမ္) အတြင္းဝယ္ လူတို႔သည္ လင္ယူသားေမြး လုပ္ေနၾက၏။ အညစ္ အေၾကးတို႔ကုိလည္း စြန္႔ခ်ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ယင္းသူၾကီးတပိုင္ ဂါမေခတ္(ဂါမသိမ္) အတြင္းဝယ္ ေယာက်္ားေတြခ်ည္းသာ ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ သိမ္အတြင္း မိန္းမေတြ
မဝင္ရဟုအထင္ေရာက္ေနၿခင္း မွာလံုးဝလြဲမွားေနၿခင္း သာၿဖစ္ သည္။
ေက်ာင္း တိုက္မ်ားအတြင္းဝယ္ ေက်ာက္တိုင္မ်ား
(သီမႏၲရိတ္တိုင္မ်ား)စိုက္၍သမုတ္ ထားေသာ(ဗဒၶ) ခ႑သိမ္မွာလည္းထိုနည္းပင္ၿဖစ္ပါသည္။''သိမ္အတြင္းမိန္းမေတြဝင္လွ်င္ငရဲၾကီးသည္''ဟုေၿပာဆိုထင္မွတ္ေနၾကၿခင္းမွာပိုလြန္ေနေသာလြဲမွားမႈသာၿဖစ္ေခ်သည္။ဥပုသ္ကံစေသာ
ကံၾကီးကံငယ္ၿပဳရာ၌ ၾကဥ္ဖယ္ထားရမည့္ ပုဂၢဳိလ္(ဝဇၨနိယပုဂၢဳိလ္)မ်ားတြင္
လူဝတ္ေၾကာင္လည္း ပါရွိေလသည္။
လူဝတ္ေၾကာင္ဟု ဆိုရာ၌အမ်ဳိးသမီးမ်ားသာမက
ေယာက်္ားမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။
''သိမ္အတြင္းကံၿပဳေနခ်ိန္ ၌လူဝတ္ေၾကာင္စသည္မပါဝင္ေစရ၊ၾကဥ္ဖယ္ထားရမည္''ဆိုေသာ္လည္းသိမ္ထဲတြင္မဝင္ရဟု
တားၿမစ္ ထားၿခင္း မ်ိဳးမဟုတ္ေပ။ကံေဆာင္ေနေသာ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္
ဟတၳပါသ္(ႏွစ္ေတာင့္ထြာ) မဆက္စပ္ဘဲ ဟတၳပါသ္(ႏွစ္ေတာင့္ထြာ) လြတ္ရာ အရပ္က
ရွိႏိုင္သည္၊ ေနႏိုင္သည္။ ထိုသို႔ရွိေနၿခင္းေၾကာင့္ မည္သည့္ကံမွ်
ပ်က္ၿပားမႈမရွိေခ်။ (ေတ ဟတၳပါသေတာ ဗဟိကရဏဝေသန
ဝေဇၨတဗၺာ)လူစေသာႏွစ္က်ိပ္တေယာက္ေသာ ဝဇၨနိယပုဂၢဳိလ္ တို႔ကိုႏွစ္ေတာင့္ထြာဟတၳပါသ္မွအပၿပဳၿခင္းၿဖင့္ၾကဥ္ဖယ္ထားရမည္။ (ကခၤါဝိတရဏီအ႒ကထာ)။
''ႏွစ္ေတာင့္ထြာ အတြင္းသာ မရွိေစရ'' ဟူေသာ မိန္႔မွာခ်က္ကုိ သေဘာမမူဘဲ အခ်ိဳ႕ရဟန္း မ်ားသည္ ရဟန္းခံ(ဥပသမၸကံေဆာင္)ရာ၌အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိသာမက ေယာက်္ားမ်ားကုိပါ မာန္မဲ၍ သိမ္ အတြင္းမွ ေမာင္းထုတ္ တတ္ၾကေလသည္။ ဤသို႔ လူတို႔ကုိ သိမ္အတြင္းမွေမာင္းထုတ္ၿခင္းသည္ စာရွိထက္ ပိုလြန္ၿခင္းသာတည္း-ဟု ဧဝကန္ မွတ္ရေပမည္။ ယင္းသို႔ တတ္ေယာင္ကားၿဖင့္ အခ်ိဳ႕ရဟန္းမ်ား ''လူတတ္-လူစြာ'' လုပ္ၿခင္းေၾကာင့္ပင္ ''သိမ္အတြင္း အမ်ဳိးသမီးမ်ား မဝင္ရ မဝင္ေကာင္း'' ဟူေသာ အစဲြသည္ ၿပန္႔ႏွံ႕ေနၿခင္းၿဖစ္ေပသည္။
0 comments:
Post a Comment