သရဏဂုံတည္မႈ၊ သရဏဂုံပ်က္မႈ ႏွစ္ခုလုံးသည္ရွိခုိးျခင္းစသည္ကုိျပဳသူ၏ ႏွလုံးသြင္းစိတ္ထားအေပၚ
အေျချပဳေနေၾကာင္း ထင္ရွားေပသည္။ဤသေဘာကုိ “သုတ္သီလကၡန္အ႒ကထာ၊ အဂုၤတၱိဳရ္ အ႒ကထာ” မ်ား၌“ေသ႒ ဝေသေနဝ ဟိ သရဏံ ဂဏွာတိ၊ ေသ႒ဝေသန စ ဘိဇၨတိ”ဟု အတိအက် မုခ်မိန္႔ဆုိထားၾက၏။
အဓိပၸာယ္မွာ “ရတနာသုံးပါးကုိ ေလာကဓာတ္တစ္ခုလုံး၌ အျမတ္ဆုံး အလွဴခံဟုမွတ္ယူကာ ရွိခုိးျခင္း၊ လက္အုပ္ခ်ီျခင္း၊ ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း၊အရုိအေသျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္လ်ွင္ သရဏဂုံယူျပီးျဖစ္၏။ သရဏဂုံ တည္ျပီးျဖစ္၏။ (အေသခ်ာ မွတ္သားထားသင့္၏)။သရဏဂုံ တည္ျပီးသူသည္ ရတနာသုံးပါး မွတစ္ပါးအျခား နတ္၊ ဘုိးေတာ္၊ တိတၳိရဟန္း စသည္တုိ႔တြင္တစ္ဦးဦးကုိ တစ္ေလာကလုံးတြင္ အျမတ္ဆုံးအလွဴခံဟုႏွ လုံးသြင္း ကာ ရွိခုိးျခင္း စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳမိလ်ွင္ မူလေဆာက္တည္ထားသည့္ သရဏဂုံ ပ်က္ေတာ့၏။”ဟု ဆုိလုိေပသည္။
အ႒ကထာမ်ားလာ ပါဠိဝါက်၏ အနက္မွာ“ဟိ- သရဏဂုံတည္ပုံ ပ်က္ပုံကုိ အတုိခ်ဳပ္ျပဆုိဦး အံ့။ ေသ႒ဝေသေနဝ- တစ္ေလာကလုံးတြင္ အျမတ္ဆုံးအလွဴခံပုဂၢဳိလ္၏ အစြမ္း အားျဖင့္သာ လွ်င္၊ သရဏံ- ကုိးကြယ္ျခင္းကုိ (ဝါ) သရဏဂုံကုိ၊ဂဏွာတိ-ယူရာေရာက္၏။ စ- ထုိ႔ျပင္၊ေသ႒ဝေသန- အျမတ္ဆုံး အလွဴခံ ပုဂၢဳိလ္၏ အစြမ္းအားျဖင့္သာလ်ွင္၊သရဏံ- တည္ေနေသာ သရဏဂုံသည္၊ဘိဇၨတိ- ပ်က္သြားေတာ့၏။”
အေျချပဳေနေၾကာင္း ထင္ရွားေပသည္။ဤသေဘာကုိ “သုတ္သီလကၡန္အ႒ကထာ၊ အဂုၤတၱိဳရ္ အ႒ကထာ” မ်ား၌“ေသ႒ ဝေသေနဝ ဟိ သရဏံ ဂဏွာတိ၊ ေသ႒ဝေသန စ ဘိဇၨတိ”ဟု အတိအက် မုခ်မိန္႔ဆုိထားၾက၏။
အဓိပၸာယ္မွာ “ရတနာသုံးပါးကုိ ေလာကဓာတ္တစ္ခုလုံး၌ အျမတ္ဆုံး အလွဴခံဟုမွတ္ယူကာ ရွိခုိးျခင္း၊ လက္အုပ္ခ်ီျခင္း၊ ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း၊အရုိအေသျပဳျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္လ်ွင္ သရဏဂုံယူျပီးျဖစ္၏။ သရဏဂုံ တည္ျပီးျဖစ္၏။ (အေသခ်ာ မွတ္သားထားသင့္၏)။သရဏဂုံ တည္ျပီးသူသည္ ရတနာသုံးပါး မွတစ္ပါးအျခား နတ္၊ ဘုိးေတာ္၊ တိတၳိရဟန္း စသည္တုိ႔တြင္တစ္ဦးဦးကုိ တစ္ေလာကလုံးတြင္ အျမတ္ဆုံးအလွဴခံဟုႏွ လုံးသြင္း ကာ ရွိခုိးျခင္း စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳမိလ်ွင္ မူလေဆာက္တည္ထားသည့္ သရဏဂုံ ပ်က္ေတာ့၏။”ဟု ဆုိလုိေပသည္။
အ႒ကထာမ်ားလာ ပါဠိဝါက်၏ အနက္မွာ“ဟိ- သရဏဂုံတည္ပုံ ပ်က္ပုံကုိ အတုိခ်ဳပ္ျပဆုိဦး အံ့။ ေသ႒ဝေသေနဝ- တစ္ေလာကလုံးတြင္ အျမတ္ဆုံးအလွဴခံပုဂၢဳိလ္၏ အစြမ္း အားျဖင့္သာ လွ်င္၊ သရဏံ- ကုိးကြယ္ျခင္းကုိ (ဝါ) သရဏဂုံကုိ၊ဂဏွာတိ-ယူရာေရာက္၏။ စ- ထုိ႔ျပင္၊ေသ႒ဝေသန- အျမတ္ဆုံး အလွဴခံ ပုဂၢဳိလ္၏ အစြမ္းအားျဖင့္သာလ်ွင္၊သရဏံ- တည္ေနေသာ သရဏဂုံသည္၊ဘိဇၨတိ- ပ်က္သြားေတာ့၏။”
ဤအ႒ကထာမ်ား၏ အဆုိအမိန္႔သည္ သရဏဂုံတည္မႈ၊သရဏဂုံပ်က္မႈတုိ႔ႏွင့္ပတ္သတ
ကုိးကြယ္ ဟူေသာ ေဝါဟာရကုိ
(၁)ဆည္းကပ္ပူေဇာ္အားထားသည္။
(၂)။ အားထားမွီခုိသည္။
(၃)။ နတ္ပူေဇာ္ ပသသည္ဟု ျမန္မာအဘိဓာန္၌
သုံးနက္ဖြင့္ဆုိထားသည္။
ဤပဏိပါတ သရဏဂုံအရ ရွိခုိးျခင္း၊ ခရီးဦးၾကိဳဆုိ ျခင္း၊လက္အုပ္ခ်ီျခင္း၊ အရုိအေသျပဳျခင္းတုိ႔သည္လည္း
သရဏဂုံ= ကုိးကြယ္မႈပင္ျဖစ္၏။
■အက်ဥ္းခ်ဳပ္ စိစစ္ရလ်ွင္ မူလသရဏဂုံတည္ေနေသာဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ တစ္ေလာ ကလုံးတြင္အျမတ္ဆုံး အလွဴခံပုဂၢဳိလ္(အဂၢဒကၡိေဏယ်
■တစ္ေလာကလုံးတြင္ အျမတ္ဆုံး အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ဟုႏွလုံးသြင္းမွတ္ယူမႈမ်ဳိး မရွိဘဲ မပူေဇာ္၊မပသလ်ွင္
(ဝါ) မရွိခုိးလ်ွင္ ေဘးအႏၱရာယ္ျပဳမည္စုိးေသာေၾက
■ဆက္၍ဆုိပါဦးမည္။ဆုိခဲ့ျပီးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ နတ္၊ ဘုိးေတာ္ စသူတုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္ေကာင္းသည္ ဟု ဆုိရေသာ္လည္း သူတုိ႔ကုိကုိးကြယ္သည့္အခါ “ရတနာသုံးပါး” ထက္ မေက်ာ္လြန္မိဖုိ႔ အထူးသတိျပဳသင့္ၾက၏။ ဘုရားကုိ ဆြမ္း၊ေရခ်မ္း၊ ဆီမီးတုိ႔ကုိ ကပ္လွႈပူေဇာ္ရန္ သတိမရၾကေသာ္ လည္းနတ္ပြဲ၊ ဘုိးေတာ္ပြဲမ်ားမွာ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ပန္းစသည္တုိ႔ မညိႇဳးႏြမ္း မေျခာက္ရေလေအာင္ အထူးဂရုစုိက္သူမ်ား ရွိၾက၏။နတ္၊ ဘုိးေတာ္တုိ႔၏ ရုပ္တု၊ ရုပ္ပုံမ်ားကုိလည္းဘုရားစင္တြင္ ဘုရားႏွင့္ တစ္တန္းတည္း တင္ထားကုိးကြယ္ၾက၏။ အထူးသတိထားသင့္ပါသည္။
■ဤအျပဳအမူမ်ားသည္ နတ္၊ဘုိးေတာ္တုိ႔ကုိရတနာသုံးပါးထက္ ပုိျပီး အျမတ္ထားသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေန သည့္အတြက္မူလ သရဏဂုံ ပ်က္ႏုိင္ပါသည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ နတ္ စသူတုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္ သူမ်ားသည္နတ္၊ ဘုိးေတာ္ စသူတုိ႔ထက္ ရတနာသုံးပါးကုိ ပုိျပီးဂရုတစုိက္ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကရ မည္။ရတနာသုံးပါးကုိ ထုိအရာမ်ား ထက္ ပုိျပီးအျမတ္တႏုိးထားႏုိင္ပါမွ၊ဂရု
■“အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
အခ်ဳပ္မွာ နတ္၊ ဘုိးေတာ္၊ စသူတုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္တုိင္းသရဏဂုံမပ်က္၊ ပ်က္သည္လည္းရွိ၏။
မပ်က္သည္လည္းရွိ၏။ ကုိးကြယ္မႈအေနအထားကိုလုိက္၍ပ်က္- မပ်က္ ဆုံးျဖတ္ရမည္။
“သရဏဂုံညစ္ႏြမ္းျခင္း”
••••••••••••••••••••••••••
ေလာကုတၱရာသရဏဂုံ၊ ေလာကီသရဏဂုံႏွစ္ပါးတုိ႔တြင္ေလာကုတၱရာ သရဏဂုံသည္ မည္သည့္အခါမ်ွ ညိႇဳးႏြမ္းမႈမရွိ၊ပ်က္မႈမရွိ။ အျမဲတေစ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လ်က္ရွိ၏။ ပုထုဇဥ္တုိ႔ သႏၱာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေလာကီ သရဏဂုံမွာမူရတနာသုံးပါးတုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္တုိ႔ကုိ မသိနားမ လည္ျခင္း(အညာဏ)၊ ရတနာသုံးပါးတုိ႔အေပၚ၌တကယ့္ဘုရားစစ္ ဘုရားမွန္ပဲျဖစ္သလား၊ ဘုရားစစ္ဘုရားမွန္ မဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ေလ သလား”ဟု ယုံမွားသံသယျဖစ္ျခင္း(သံသယ)
အထူးသတိထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမည္။
[မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼာစရိယဦးေအးႏုိင္(ဘီေအ)၏“ဗုဒၶဘာသာဂုဏ္ရည္စာအုပ္”မွ
ေကာက္ႏွဳတ္ေရးသားျခင္းျဖစ္ပ
စာဖတ္သူအားလုံး ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္း၊သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လုိရာဆႏၵမ်ား ျပည့္ဝၾကပါေစ။
-【အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသု
0 comments:
Post a Comment