ပုဂံျပည္ “နရသီဟပေတ့”မင္း၏ “ေစာလံု”မည္ေသာ
မိဖုရားသည္ အျပစ္ကင္း၍ ေကာင္းျခင္းအဂၤါလကၡဏာ အသြင္အျပင္ႏွင့္
ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ မိဖုရားအမ်ားတြင္ ဘုရင္အျမတ္ႏုိးဆံုး
မိဖုရားတစ္ဦးေပတည္း၊ ထုိမင္းသည္ ေႏြလအခါ၀ယ္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းတြင္
စံနန္းေတာ္တည္၍ ေမာင္းမမိႆံ အေျခြအရံမ်ားႏွင့္ အတူ ေရကစားေတာ္မူျမဲ ျဖစ္၏၊
အခါတစ္ပါး၀ယ္ မိဖုရားေစာလံုကို က်ီစယ္လုိသျဖင့္ မ်က္ႏွာဆံပင္ပါမက်န္
တစ္ကိုယ္လံုး ရႊဲရႊဲစိုေအာင္ ေရျဖင့္ပက္ေစေတာ္မူသည္။
ေစာလံုမိဖုရားသည္
က်ီစယ္သည္ကို အျပစ္ဟု ထင္မွား၍ ရန္ျငိဳးထားျပီးလွ်င္ “မိန္းမတုိ႔ဓမၼတာ
သာမန္အျပစ္မ်ိဳးျဖင့္ အျငိဳးၾကီးတတ္သည္” အားေလ်ာ္စြာ အနာၾကီး နာေသာေၾကင့္
စားေတာ္ပြဲတြင္ အဆိပ္ခတ္၍ ဆက္သေစေလသည္၊ ဘုရင္မင္းလည္း ပြဲေတာ္မတည္ေသးဘဲ
ေခြးကို ေကြ်းေစရာတြင္ တစ္ခဏခ်င္း ေခြးေသသည္ကုိျမင္၍ ပြဲေတာ္ဆက္သူကို
စစ္ေဆးေသာအခါ မိဖုရားေစာလံု အေပၚက်ေရာက္၏၊ မိဖုရားကို စစ္ေဆးျပန္ရာ
“မိမိကို တစ္ကိုယ္လံုးစိုေအာင္ ေရပတ္ေစလ်က္ အရွက္ခြဲေသာေၾကာင့္
မေက်နပ္သည့္အတြက္ အသက္ကို လုပ္ၾကံေၾကာင္း”ဟု ျပတ္ေတာင္းေတာင္း
ခပ္မာမာႏွင့္ သံေတာ္ဦးတင္သျဖင့္ မင္းတုိ႔ မ်က္ေစာင္း
အေၾကာင္းမေရြးတတ္သည့္အတုိင္း ဆုိင္းငံ့စဥ္းစားျခင္း မရွိ၊ အျမတ္ႏိုးဆံုး
မိဖုရားကိုပင္ ေထာက္ထားေတာ္မမူဘဲ ပန္းပဲသမားကိုေခၚ၍
သံက်ပ္စင္(က်ပ္ခိုးစင္)ကို လုပ္ေစျပီးလွ်င္ “မီးရဲရဲျငိေသာ က်ပ္စင္ေပၚတင္၍
သတ္ေစ”ဟု အမိန္႔ခ်မွတ္သည္။
မိဖုရားလည္း
ပန္းပဲသမားကို ေရႊေငြမ်ားစြာေပး၍ ခုႏွစ္ရက္ၾကာေအာင္ က်ပ္စင္ကို
ျပဳလုပ္ေစျပီးလွ်င္ တရားနာ၍ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ သီလကိုေဆာက္တည္လ်က္ ၇-ရက္ပတ္လံုး
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္, တရားဂုဏ္ေတာ္, သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္
အာရုံျပဳ၍ေနလ်က္ ၇-ရက္ေစ့ေသာအခါ ရဲရဲညီးေသာ သံက်ပ္စင္ထက္သို႔
မေၾကာက္မရြံ႕တက္ေလရာ အလြန္ေအးျမ ေမႊးၾကိဳင္လွေသာ ေဂါသီတစႏၵကူးကို
ထည့္ခတ္လုိက္သလို တစ္ခါတည္း မီးျငိမ္း၍ သြားေလသည္။
ဤနည္းအတုိင္း
ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို အာရုံျပဳေနမူေၾကာင့္ သံုးၾကိမ္တုိင္ေအာင္
ထပ္ကာထပ္ကာ မီးျငိမ္းျပီးေနာက္ “ခ်မ္းသာခြင့္ ရမည္မဟုတ္လွ်င္ တစ္ခဏခ်င္း
ေလာင္ကြ်မ္းေစေတာ့”ဟု စိတ္ကိုေလွ်ာ့ခ် ဓိ႒ာန္သည့္အခါက်မွ တစ္ခဏခ်င္း
ကြယ္ေပ်ာက္ရရွာေလသည္၊ မိဖုရားမရွိသည့္ေနာက္ ဘုရင္လည္း စက္ေတာ္ေခၚရာ၌
ကေရာင္ကတမ္း ျဖစ္ျပီးလွ်င္ မိဖုရားကို တမ္းတ၍ ေနရစ္ရွာေလသတည္း။ (ဤ၀တၳဳ၌ ရာဇ၀င္ဆရာတုိ႔ ယူပံုႏွင့္ အနည္းငယ္ကြဲလြဲ၏၊ ေတြ႕ဖူးေသာ စာအတုိင္း ေရးသားလုိက္သည္။)
အထူးသတိေပးခ်က္။
။ဤျပဆုိခဲ့ျပီးေသာ စကားအစဥ္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္စပ္၍
တတ္သိနားလည္ထုိက္ေသာ အခ်က္မ်ားကို အထုိက္အေလ်ာက္ နားလည္ေလာက္ေပျပီ၊
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကို ရည္မွန္းလ်က္ ဆြမ္း,
ေရခ်မ္း, ပန္း, ဆီမီး, နံ႔သာတုိင္ စသည္တုိ႔ကို ပူေဇာ္ေလ့ရွိၾက၏၊ ထုိသို႔
ပူေဇာ္ရာ၌ ၀တ္ေက်တန္းေက် အိမ္နီးခ်င္း ရိုေသရုံသေဘာမထားဘဲ ရုပ္ပံုေတာ္,
ေစတီေတာ္ကို ပူေဇာ္ေသာအခါ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ကိုသြား၍ သက္ေတာ္ထင္ရွား
ရွင္ေတာ္ဘုရားအား လွဴဒါန္း ပူေဇာ္ရသကဲ့သို႔ စိတ္ထဲ၌ ထင္ေယာင္ျမင္ေယာင္
ျဖစ္လာေအာင္ ပူေဇာ္ရာ၏၊ ထုိသို႔ ပူေဇာ္ရာ၀ယ္ ဆြမ္းကို ေန႔လြဲေသာအခါ
ပူေဇာ္လွ်င္ အျပစ္တင္ေလ့ရွိသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ ေမွာင္ေသာအခါ ဆီမီးပူေဇာ္မူကို
ျပဳသင့္သည္”ဟု မထင္ေပ။
ထုိ႔ျပင္ရုပ္ပြားေတာ္တည္ရာ
ဂူလိုဏ္, အာရုံခံရာတန္ေဆာင္း, ေစတီရင္ျပင္ေတာ္ စသည္၌ ဖေယာင္းစက္ေတြ
ဗလေပြက်ေအာင္ ပူေဇာ္မူ, ပန္းေတြကို ဖရုိဖရဲ ပစ္ထားခဲ့မူ, ေရေတြ ပုပ္နံေအာင္
ရက္ရွည္လမ်ားထားမူကို ယခုအခါ တန္ခိုးၾကီးေသာ ဘုရားတုိင္းမွာလုိပင္
ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ ထိုအမူမ်ားကို မိမိတုိ႔ အိမ္မွာျပဳလွ်င္ ေက်နပ္ႏုိင္ၾကမည္,
မဟုတ္ပါဘဲလ်က္ ဘယ္အတြက္ ဘုရားႏွင့္စပ္ေသာ အေဆာက္အဦးမွာ ျပဳ၀ံ့ၾက,
ျပဳရက္ၾကပါလိမ့္မည္နည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပန္း, ဆီမီး စသည္ကို ပူေဇာ္ရာ၌
မိမိတုိ႔၏ ပစၥည္း၀တၳဳအတြက္ ဘုရားႏွင့္စပ္ေသာ အေဆာက္အဦး၌ မညစ္မေပေစဘဲ
ဖူးျမင္သူ လူအမ်ားတုိ႔ သဒၶါတုိးပြားေအာင္ သားနား သပ္ရပ္စြာ ပူေဇာ္ၾကမွသာ
ေနာင္သံသရာ၌ အက်ိဳးေပး စင္ၾကယ္ႏုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ျပင္
ဘုရားႏွင့္စပ္ေသာ အေဆာက္အဦးမ်ား၌လည္း ခမ္းနားသပ္ရပ္ေသာ ၀တၳဳမွတစ္ပါး
တုိလီမူိက္စ မလွပေသာ ပစၥည္း၀တၳဳမရွိမွသာ ပို၍ က်က္သေရရွိရာေသာေၾကာင့္
တစ္ေယာက္တည္း မတတ္ႏုိင္လွ်င္ လူအမ်ားစုေပါင္း၍ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ
ဘုရားေက်ာင္း, ေစတီေတာ္ စသည္မ်ားကိုသာ တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္း,
ၾကည္ညိဳဖြယ္မျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနေသာ ဘုရား, ေက်ာင္း
စသည္မ်ားကို စုေပါင္းျပဳျပင္ျခင္း,ရွိျပီးေနရာမ်ား၌ ေနာက္ထပ္
တည္ထားမည့္အစား မရွိေသးေသာ ေနရာ၀ယ္ တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္း စသည္တုိ႔ျဖင့္
အရွည္ကို ျမင္ေျမာ္၍ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္သင့္ၾကသည္။
အမွာ။
။ယခုအခါ တစ္ခ်ိဳ႕ ကိုးကြယ္ပံုမွာ မိမိအတြက္ ကုသိုလ္ရမူ တစ္ခုကိုသာ
ရည္ရြယ္ဟန္တူ၏၊ ဘာသာ, သာသနာ အသေရရွိမူကို ရည္ရြယ္ဟန္မတူ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္
ထိုသူ၏ အလွဴ၀တၳဳ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္မူအတြက္ အမ်ိဳး, ဘာသာ, သာသနာမွာ ဂုဏ္မတက္ဘဲ
ဂုဏ္ပ်က္ရေလသည္၊ ယခုေခတ္သည္ သူတစ္ပါးအလုပ္ကို ေ၀ဖန္ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္၏၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ ရွင္ျပဳ, ရဟန္းခံ, ဘုန္းၾကီးပ်ံ
စေသာ အလုပ္တုိ႔၌ သူတစ္ပါး၏ ေ၀ဖန္ခံႏုိင္ေအာင္ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ရန္
တုိက္တြန္းပါသည္။
ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ "ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။
0 comments:
Post a Comment